Ekonomie

Týden 2: Nabídka, poptávka, tržní rovnováha


Cíl studia


Cílem je seznámit studenty s principy fungování tržního mechanismu, nabídkou, poptávkou, tržní rovnováhou a jejím formováním a faktory, které vyvolávají její změny.


Výstupy z učení


Student bude schopen:

  • definovat pojem nabídka, poptávka, tržní rovnováha
  • graficky znázornit tržní rovnováhu
  • popsat faktory, které vyvolávají změnu tržní rovnováhy
        

Klíčové pojmy


trh, nabídka, poptávka, tržní rovnováha, zákon klesajících výnosů, důchodový efekt, substituční efekt


Literatura ke studiu


  • SAMUELSON, P.A., NORDHAUS, W. D. Ekonomie. 19. vydání, Praha: Svoboda, 2013. ISBN 978-80-205-0629-0  (Kapitola 1 a 2) - e-prezenčka
  • HOLMAN, R. Ekonomie.  6. vydání, Praha: C. H. Beck, 2016. ISBN 978-80-7400-278-6. (Kapitola 1) - e-prezenčka vydání 2011