Pracovní název: Domácí výuka Téma: Reportáž bude o domácím vzdělávání. Je to aktuální trend ve společnosti a zajímavé, někdy až kontroverzní téma. Příběh: Učitelka Eliška Stýblová učí své dvě dcery doma. Jak probíhá jejich běžný den? Co na to říkají holky? Líbí se jim domácí vzdělávání, nebo by raději chodily do školy? Celkově náhled do tohoto světa – při natáčení s nimi strávím celý „školní“ den. Cíl: Cílem je, aby si posluchač udělal náhled do tohoto tématu a více se o něm dozvěděl. Má to být i inspirace pro ty, kteří mají děti a uvažují o jejich vzdělávání, reportáž by jim měla ukázat hlavní výhody a nevýhody domácího vzdělávání. Postava reportéra nebude přiznaná. Okruhy, kterým se chci věnovat jsou: Názor dcer na domácí vzdělávání; jak vypadá běžný den v domácím vzdělávání; hlavní rozdíly domácího a klasického vzdělávání; výhody a nevýhody domácího vzdělávání; jak funguje přezkoušení dětí z domácího vzdělávání v klasické škole (které musí povinně absolvovat); jaké pomůcky nebo učebnice využívají; zda si domů zvou i další učitele a děti; zda využívají nějakou školu pro děti na domácím vzdělávání; zájmové kroužky dcer Cílové publikum: mladí rodiče