Deskriptivní analýza kvantitativních dat

2. týden (4. 10.): Úvod do kurzu + Kvantitativní výzkum a empirická kvantitativní data

Na začátku hodiny bude prostor pro otázky k sylabu a obsahu kurzu. Dále logika kvantitativního výzkumu, kauzalita a korelace, hromadná data, popisná (deskriptivní) a inferenční statistika, měření, proměnná, typy proměnných a úrovně měření, zdroje hromadných dat týkající se médií

Povinná literatura:

·         MAREŠ, Petr, Ladislav RABUŠIC a Petr SOUKUP. 2019. Statistická analýza sociálněvědních dat (prostřednictvím SPSS). Brno: Masarykova univerzita. Kapitoly: Hromadná data, Soubory a způsoby výběru jednotek, Měření (str. 24–40).

·         FIELD, Andy P. 2018. Discovering statistics using IBM SPSS statistics. Los Angeles: Sage. Kapitoly: Collecting data: measurement (str. 9–16), Collecting data: research design (str. 16–22).

 

Doporučená literatura:

·         BABBIE, Earl R. 2013. The practice of social research. Australia: Wadsworth

Cengage Learning. Kapitoly: Levels of Measurement (str. 180–184).

·         POSPÍŠILOVÁ, Marie. 2019. Česká a mezinárodní kvantitativní data týkající se sledování médií – zdroje a jejich využitelnost. Mediální studia, 13(2), 193–202.

·         TRAMPOTA, Tomáš. 2014. „Statistika ve studiu mediální komunikace“ (pp. 255–266) in HENDL, Jan (ed.) Statistika v aplikacích. Portál: Praha.