2. týden (4. 10.): Úvod do kurzu + Kvantitativní výzkum a empirická kvantitativní data
Na začátku hodiny bude prostor pro otázky k sylabu a obsahu kurzu. Dále logika kvantitativního výzkumu, kauzalita a korelace, hromadná data, popisná (deskriptivní) a inferenční statistika, měření, proměnná, typy proměnných a úrovně měření, zdroje hromadných dat týkající se médií
Povinná literatura:
·
MAREŠ,
Petr, Ladislav RABUŠIC a Petr SOUKUP. 2019. Statistická analýza
sociálněvědních dat (prostřednictvím SPSS). Brno: Masarykova
univerzita. Kapitoly: Hromadná data, Soubory a způsoby výběru jednotek, Měření
(str. 24–40).
·
FIELD,
Andy P. 2018. Discovering statistics using IBM SPSS statistics. Los
Angeles: Sage. Kapitoly: Collecting data: measurement (str. 9–16), Collecting
data: research design (str. 16–22).
Doporučená literatura:
·
BABBIE,
Earl R. 2013. The practice of social research. Australia: Wadsworth
Cengage Learning. Kapitoly: Levels of Measurement
(str. 180–184).
·
POSPÍŠILOVÁ,
Marie. 2019. Česká a mezinárodní kvantitativní data týkající se sledování médií
– zdroje a jejich využitelnost. Mediální studia, 13(2), 193–202.
·
TRAMPOTA,
Tomáš. 2014. „Statistika ve studiu mediální komunikace“ (pp. 255–266) in HENDL,
Jan (ed.) Statistika v aplikacích. Portál: Praha.