1. Kupující vystavil návrh smlouvy na 10 ks čerpadel NC 20 s termínem dodání leden 2004. Prodávající reagoval faxem mj. ve znění "vedeme v evidenci na rok 2004". Kupující čerpadla nutně potřeboval a zakoupil pro náhradní zařízení, které však šlo použít pro účel smlouvy. Prodávající týden na to, zaslal čerpadla NC 20 dle dodávky. Je kupující povinen zboží odebrat? 2. Mezi kupujícím a dodávajícím byla uzavřena kupní smlouva na automat na kávu. Byla sjednání tzv. koupě na zkoušku. Káva zaměstnancům nechutnala a proto kupující od smlouvy telefonicky "odstoupil". Ve smlouvě bylo sjednáno, že zrušení smlouvy je možné i ústní formou. Je povinen přivést automat na kávu zpět prodávajícímu? 3. Mezi kupujícím a dodávajícím byla uzavřena kupní smlouva na automat na kávu. Byla sjednána "výhrada vlastnického právo do zaplacení 90% kupní ceny". Je uvedené ustanovení ve smlouvě přípustné? 4. Byla uzavřena kupní smlouva s plněním "do konce března 1999". Kupující urguje dne 5. 4. 1999 dodávku zboží. Prodávající namítá, že ve smlouvě nic o dodání nebylo dohodnuto a vyzval kupujícího, aby si pro zboží přijel. Jak posoudíte uvedený případ? Změní se váš názor, pokud bude ve smlouvě sjednán termín plnění "ihned"? 5. Mezi stranami byla uzavřena smlouva na dodávku písku, v níž bylo smluveno, že prodávající dodá písek postupně, a to padesátkrát, vždy každý týden jedno nákladní auto o dodávce 10 tun. Rovněž byla dohodnuta konvenční pokuta: "Pro případ nesplnění smlouvy zaplatí prodávající smluvní pokutu ve výši 300.000,-Kč". Dodávky byly uskutečněny a bylo zjištěno, že celkové plnění je netto 498 t. V jaké výši bude muset prodávající hradit smluvní pokutu? 6. Prodávající podle smlouvy použil statické výpočty a odlitky pro konstrukci od kupující. V okamžiku předání stroje je zřejmé, že konstrukce praská. Kupující odmítá stroj převzít. Prodávající trvá na převzetí a argumentuje tím, že statické výpočty a odlitky dodal sám kupující. Jak posoudíte tento případ? 7. Prodávající uvádí v katalogu, že poskytuje záruku na zboží 3 roky. Ve smlouvě potom uvedl, že záruka je 2 roky. V záručním listě se hovoří o lhůtě 18 měsíců a na obalu je záruka v délce 12 měsíců. Jaká záruka byla poskytnuta? 8. Prodávající dodal zboží a zaslal fakturu podle smlouvy. Kupující včas oznámil vadu, nezaplatil 10% ceny zboží a tvrdí, že zaplatí až po dodání zboží. Postupoval kupující správně? 9. Případ "utopená kačena" (byl zadán ústně).