116 Naučeni ft teeliiiickém Uzení mi stavbe a iiáržování okľesíiícíi silnic i. tilth 3Ň"a základě imianovem vienka IV= zemského zákona äe dne e. unora ISSvh z. z. ž. 20. íiícrv- za;7vdfmy bytí m;,j; olovvvž vžimy 2. ívkle} , <^i!e>í m!ok;h: vydává mor, výbor &emskv ve ^rozAimnění v eíbt krab mor. míptodržitekrvem následující zmenené naučeni o technickém rkení pií hla r be a udržování okresních silnie 2c ťŕíciy (vedieiRien atboyy £\ L Technické naučím *> mení tvk>*d(l*-m o» rík»'^í-ití^h vakiic 2, třídy (vedlejších BÍbiic) jedná: L o budovaní nových silníc; ÍL o rekonstrukci neb opravováni RÜnie již složených a« ííí. o tom, jak se silnice v dobrém stavu mají udržovati, fnt^a Kauen? síteiU'e a innfv *< m tmirrtbrm. §, 2, Při volbé »směru nové síínna: třoha dbáti o to, aby vordere o.vŕnh_ které v směni tomto leží., pak Rtaniee železných dráh a vef,M prúmyídové v.ávodv opojeny byty, a ßiee pokud možná nejkratší čárou. K aaiožem silnice jest jsoucieii jiz. cest a seh částek použiti, pokud se k tomu hodí. V odebírám pfidy vydělávané k stavbe Bifniení jest bc co nejvíce možná obmezovati a rozdrobení takové pudy sdníání tratí jest se ve všech případech vyhnouti, kde tom n hm ublížení důležitých verejných a obchodních zaijmů ke dopustiti. Avšak treba vyhýbati ses pokud možná- príkry n j částím hor. í budiž to pravidlem, že okresní .silnice- 2. bídy nemá stoupati výše než v poměru výšky k délee 1 i 16, Pří příliš nepříznivé poloze může výminecně povoleno býti, aby spád silnice až na ]/12 ano í nad to zvýšen byl. • • Dolinám, které podléhají povodním, pak dlouhým úvozům, které bývají v zimě sněhem zaváty, jakož í neméně bařinatým a bahnitým krajinám, pak půdě, kterou zdroje (prameny vody) protékají nebo která by se snadně sesouti čili sesypati mohla, třeba se taktéž co do směru silnice vyhýbati; rovněž tak nebuď