Há Vílí. Spôsob vyučováni. Při probíráni učební láíkv iná učitel míti na zřetelk že není úkolem hospo-Oař.vké zmíní s koly, uciti raka vrenia tomu. eo br r eden mek nyhrž ze mi žab .í: tomu veden bÝtk bv porozuměl torntn eelro pro oomerv v selském Irosoodářství ' i •' lie i .m naskýtající nutně potřebuje. Pečlivý vyber a správné ohmezení učební látky má tu rozhodující vliv na výsledek vyučovaní« Jelikož tu hlavně běží o snadné pochopení a porozumení přednášek, jest učiteli prispôsobili své přednášky í'bápavoptí žákíh On má totiž mezi prednáŘkou hiásíi vhodné vedlejší otázky. by taktu žáky povzbudil k větší pozornosti, dému jest učební laťku pravidelně opakovati, by tcv co přednáven trvale utkvělo v paměti zákm Pro vyučování odpoructije se, říditi se stručnými, snadno pochopitelnými a sruzmiijíeluymí uávodj t Rozsáhlejší diktování prednášok, pouhé učení deíiuícJra z pamětí ti pod« írndiž vyloučeno« Názornému vyučování přikládána, budiž zvláštní důležitost. Menší výlety, jež ku žák v na hd/mv dobře zařízená a dobre správo vami iiOßpouHrstvo s^ podinkajL puvnžoub.i dlužno za mocnou pomůcku pro odborné vyuéovánb IX. Prostředky k vyučování. Nevyhnutelně potřebné jsou následující učebné prostředky: ■Sbírka nej důležitějších fysikálních a lučebních nomôcek pro jednoduché pokusy. Nejpotřebnější nástroje ku měření polí, Dobrá vyobrazení rostlin a zvířat plo liobpouöbibtvi uuiomujcii, ouniia iinijmi, be zniaBiuiitn omeiiem na BKOimy hmyz v té neb oné krajině castěji se vyskytující. Sbírka nerostli a kamenů a sbírka Min s ohledem na místní nacházení se« Sbírka nejdůležitějších pro tu krajinu hospodářských strojů« po případě modelu pro vyučování v rostlinářství a chovu dobytka dle místních poměrů s ohledem na ovocní ctví, zelenářstvi vinařství. ínářství a ehmelařství, včelařství« mlékařství a pod« Hospodářské tabulky pro vyučování názorném Visecí mapy raln-nhen mocnářství a Moravy, Knihovna. Zjednání vlastního hospodářství pro hospodářskou školu zimní se nežádá« \T tom zvláštním případe, kdy se dá zimní škola spojiti s hospodářstvím selským tím spôsobení, ze se žáktim dostane příležitosti n tohoto hospodářství se nnskytujíci praktické práce ve chlévech, stodolách a i cL prodělati, může se to beze vsí závady díti« V některých případech ■ bylo by žádoneno« shy založeno bylo oole zkušebné, nebo podle místních poměrů zahrádka pro zeleninu aneb ovocná Školka Z oravidla nejsou ale takové objekty nezbytně potřebný. • • • -'