částka XI. — Číslo 54. 103 § 2: Podporování železných drah nižšího řádu se strany země. jež v g 1, jest naznačeno, může jen tehda nastati: &.) když íisnešeníiii zemského sněmu bylo uznáno (§ 9). že zamýšlená atavba železničná se stanoviska zájmů zemských jest potřebná nebo prospěšná, a b) když se strany zájernníku a státu společně, anebo od jedné obou těchto stran samé lc bud to >e přislíbí prísoěvky vm \\'ši alespoň tľaeik procent stavebního nákladu zemským výborcin schváleného, které dle tuho. jak jich pro stavbu draky bude potřebí, by se odváděly a byly nesplatnými (a funds perdus), anebo když se přislíbí, že se převezmou akcie podniku y plné hodnotě nominální« anebo 2, když se převezme závazek, že v tom případe, kdyby roční přebytky z provozování dotyčné dráhy nestačil), by se jimi uhradila potřeba na zúroko- vání, pak na umoření zařízovacího kapitálu "během doby koneeseionábný poskytovati se budou doplatky až do výše nejméně třech osmin CÓU) této roční potřeby áhniiié. § 3. O stavbu a fa ovozo vánb iatuz \ o SDoSoěcéskost sieves] Želc^n ych dralo dle £ í tohoto zákona zenb podpořen aných, badiž s primeraným vbvam zemského výboru z pravidla, postaráno se takto, abv o tom stalo se ujednáni se správou státní anebo se správou oné dráhy, s kterou místní dráha má spojena Pro ony železné dráhy nižšího řádu, jejichž stavební kapitál úplně nebo z části takto se opa.thý že nájemníci země nebo stát převezmou kmenové akcie, bucľtež zřízeny zvláštní společností akciové. Představenstvo společnosti má se skládati na nejvýš z devíti cleno, z nichž dva ustanoví zemský výbor. Do stanov společnosti budiž pojato a stanovení, že úkoly představenstva společnosti vykonávati se mají jakožto cestné úřady bezplatne. Také budiž ve stanovách die toho, jaké se v každém zvláštním případě staio ujednání mezi súcastněnými činiteli, vytknuto, v jaké míří- a jakvui spimobem bude třeba z essrýeh výnosu dotyčného železničního podniku spláceti zálohy i s úroky, které trnul zemí byly poskytnutu z důvodu zaručeného čistého výnosu (§ 1, lit. a).