92 Částka X.— Cis. 47. Právo, pod 6 a) ředitelstvu přiřknuté, aby výminkou i dopoledne smělo užíti k praktickým pracím, platí za stejných podmínek, jako při ostatních rolnických školách, též pro rolnickou a vinařskou školu ve 'Znojmě. 7. Spůsob vyučování. Každému předmětu vyučovacímu má z pravidla sloužiti za základ vhodná rukověť. Diktování na místě vyučování budiž vyloučeno» Kdyby ve zvolené rukověti některý oddíl úplně nevyhovoval, může učitel o předmětu jednati tím spůsobem, aby žáci mezí hodinami školními si učinili o přednášce krátké zápisky, které jírn pak jest mimo hodiny školní dále vypracovati, po případě na čisto opsati. Dlužno pak, aby učitel k takovým, zápiskům bedlivě dohlížel V příčině spůsobu vyučovacího jest dále nezbytno, aby přednáška byla snadně pochopitelná a srozumitelná, a aby vyučování pokud možno bylo názorné. Všude, kde přednášku lze účinně objasniti vyobrazeními, vzorci a jinakými pomůckami učebnými, budiž prostředku toho pilně užito. Mezi vyučováním třeba klásti vhodné otázky, aby žáci byli pohádáni k větší pozornosti přednášené učivo pak budiž pravidelně ■ opakováno, ■ Pří vyučování a zkoušení dlužno se, pokud1 možno, vyhnouti dělnicím a výčtům. S. Demonstrace. Zvláštních hodin oro demonstrace í es! noimhí v f^kovwh nřínadech, kdy demonstrace nelze bezprostředně spojiti s vyučováním. Určiti počet hodin pro takové demonstrace zůstaveno jest ředitelstvu ústavu« Hodiny pro takové demonstrace a cvičení buďtež počítány do počtu hodin pro praktická cvičení, ■ 9. Praktická cvičení a vyučování ručním pracím řemeslným. Cvičení žáků v praktických pracích hospodářských mají býti konána v takovém rozsahu, aby každý žák si osvojil dokonalou zručnosť ve všech praktických pracích, které pro selské hospodářství mají důležitost Za tím účelem, aby každý jednotlivý z praktického vyučování měl prospěch, jezt vhodno, aby žáci byli rozděleni na části, z nichž každá střídavě při všech pracích přijde na řadu.