166 žáci cvičeni byli, jak by měli dopisy ku pecké skládati jazykem vlaským a francouzským, ale ne též jazykem zemským. Mohlo by se sice namítali, že posud i obchodník ¥ malých městech venkovských zvyklý jest knihy vésti ft dopisy skládati v řečí německé^ avšak příčinou toho jest, jak se záá^ větším dílem právě laaedbaié dosavad vyučování v jazyku lemskéo^ i bylo by to rovně tak ki pravému prospěchu celku, jak toho Masitě žádají, aby se tato nehoda ustranila, a tím podána byla možnosť "k vyrovnání nesrovnalostí přírodě odporné, která posud panuje co do užívaní toho ja-zyka v literatuře a v životě obchodnickém. Kromě toho vysloveno zřetelně, že jazyka českého mize se «žívali i pří vyučování jiným predmetom, i že náleží postarati se o ic, by m to staio, v lé míře, jak toho bude potřeba. R tomu konci dlužno pří ustavování professoriv vším úsilím hleděti k IOUIU, ä ti V MÍČ*!! ťt/l> uU^&Í>ÄIÍtUIÍ5t¥2ítÍtJÍi^ l Vyöl^YUjt? »O l> CA, &%J WUUUU í\IsjkiŘUl^m%ykl^ síly vyučovací, pokud se toho potřeb?* objev K Die těchto řídících lásad i pu predelle ^w?de grtbenm. výhorn wmské-ho a mužův věci znalých v Brně a s přizváním některých ž nejvýieónějsich ne.luAm tef-líťilekveh ústavo Vídenského. Hradeckého, Pražského a í/vovského sestaven by i pian organizačný nejpokoniěji prUuzeuy, iVoYř^Vfcft^^vA v-> řvř>tH^>h?nA řř>-#J>írá»í ;fthr> i ;>říčin. z ktervch se, toto Vase nu* V^Wŕ.rvsítv^ I* -ii^hvkhmn uchvátení nrcdíožcne upravení nsiavu technického nei-příhodnějším jeví, dovoluji suüe louku uejpúísiubuoji clOrOSilu ire poo^ toho 7;stav u!6 podstaty ave iO^|i«*Uft kid OC*0t6íti>£Ít uwuřiuútíivnw ti ;.wu*.;i»í:iic. v Lv.U;rjUU^ juol: odděleních sbor vyučující záleží pod řízením direktora ze ti professorňv, třech pobočných učileíuv » ^ asáMeľnäv* Při plánu učebném bylo přípravné vzdělání žákův ve škole reálné nebo v gymnasium za pravidlo vzato t Jakkoli žádoucí by však bylo, aby všickni žákové , V « > y* , » . r vr , ...JYI.'..Í... -i»-. .,-. ^U f-„t^ J^ÍXí ^r^^w^mí OSMiretli l>yu iftuovyui pupľc&viiyui viiuctöutiu» awj o^ uiu wou^ uuípi v^dv^******. uspôsobili mohlo, jest přece dovoleno^ přijímati i všecky ty, kteří, nebyvše v lakových připravujících školách vzděláni, prokáží potřebné vědomosti předchozí, toííko ustanoveno, aby takoví žákové bylí příjímání jen tehdy, když mají nejméně ii let, proto že ia mladšího věk« í při bedlivém, ale tél siadao přenáble^ ném vzdělávaní přípravném nelze očekávali oné zralosti ducha, kteréž vyšší vyučování vědecké žádá co nevyhnutelně potřebné.