Název přednášky Krize důvěry a jak vytvářet, udržovat a obnovovat důvěryhodnost – test důvěryhodnosti (viz přílohy) Osnova prezentace • Některé identifikované negativní názory pracovníků související s nízkou mírou důvěry v OJ • Důkazy krize důvěry na základě výzkumů • Mýty o důvěře • 5 vln důvěry • 4 prvky důvěryhodnosti • 13 žádoucích způsobů chování Motto: DŮVĚRA OVLIVŇUJE ŽIVOT KAŽDÉHO ČLOVĚKA I KAŽDÉ OJ! Některé identifikované negativní názory pracovníků související s nízkou mírou důvěry v OJ n Nesnáším všechny ty praktiky a politikaření v zaměstnání. Mám pocit, že kolegové sabotují moji práci. Vypadá to, jako kdyby každý hleděl jenom sám na sebe a dělal všechno proto, aby se prosadil. n Pracuji v neuvěřitelně byrokratické organizaci. Udělat cokoli vyžaduje mimořádně mnoho času. Potřebuji povolení, i když si chci koupit tužku. n Mám pocit, že výsledky mé práce zůstávají téměř bez povšimnuti a nikdo si jich neváží. n V zaměstnání musím dnes a denně doslova „tančit mezi vejci". Kdybych dal najevo, co si skutečně myslím, vyhodili by mě nebo bych byl přinejmenším odstaven. n Můj šéf mi neustále mluví do práce. Jedná s námi jako s někým, komu není možné důvěřovat. n Všechny skandály, korupce a neetické jednáni, s nimiž se v současnosti setkáváme v naší společnosti, ve mně vyvolávají pocit, jako kdybych ztratil jakoukoli oporu a nemohl se na nic spolehnout. Nevím, čemu - nebo komu mohu ještě důvěřovat. Důkazy krize důvěry na základě výzkumů (1) Důkazy krize důvěry na základě výzkumů (2) Mýty o důvěře 5 vln důvěry (1) 5 vln důvěry (2) 1. vlna důvěry - Sebedůvěra Sebedůvěra se týká: n Vytýčení cílů a jejich dosahování n Dodržování závazků n Schopnost vzbudit důvěru v druhých lidech Klíčovým principem: Důvěryhodnost 5 vln důvěry (3) 2. vlna důvěry - Důvěra ve vztazích Důvěra ve vztazích se týká: n Vytváření a posilování „konta důvěry“, které máme u druhých lidí Klíčovým principem: Konzistentní chování 5 vln důvěry (4) 3. vlna důvěry - Důvěra v OJ Důvěra v OJ se týká: n Vytváření důvěry lídry ve všech typech OJ Klíčovým principem: Sladění 5 vln důvěry (5) 4. vlna důvěry - Důvěra OJ na trhu Důvěra OJ na trhu spočívá ve : n Vytýčení a posilování důvěry zákazníků, dodavatelů, investorů, bank a dalších subjektů v kvalitu produkce, spolehlivost dodávek, dodržování závazků atd. Klíčovým principem: Pověst 5 vln důvěry (6) 5. vlna důvěry - Důvěra ve společnosti Důvěra ve společnosti se týká: n Vytváření hodnot určených pro druhé a pro společnost jako celek Klíčovým principem: Přispění Prvky důvěryhodnosti n Integrita (soulad, pokora-skromnost,odvaha) n Úmysly n Způsobilost n Výsledky Žádoucí způsoby chování • Mluvte zpříma • Projevujte respekt • Jednejte transparentně • Napravte nevhodné chování • Dejte najevo loajalitu • Mějte výsledky • Zdokonalujte se • Postavte se realitě čelem • Vyjasněte svá očekávaní • Jednejte odpovědně • Nejdříve naslouchejte • Dodržujte závazky • Poskytujte důvěru