Rozvod, majetek a děti

Vyjednávání a uzavíraní smluv

Podklady pro vyjednávání o dohodě o vypořádání ve smyslu § 24a ZOR:

Smlouva o půjčce paní Aulická:

Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/1422/jaro2012/MVD007K/32091684/proficredit_-_smlouva.pdf
Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/1422/jaro2012/MVD007K/32091684/proficredit_-_smluvni_ujednani.pdf
Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/1422/jaro2012/MVD007K/32091684/splatkovy_kalendar.pdf

Osobní automobil BMW X5:

Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/1422/jaro2012/MVD007K/32091684/TP_BMW_X5_-_zadni_strana_jpg_800x800_q85.jpg

Nemovitosti:

Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/1422/jaro2012/MVD007K/32091684/LV_177.jpg

Standardní chování při konfliktech:

 

Strategie řešení konfliktů:

 

Želva (stáhnutí se)

Stáhne se do krunýře, aby nemusela čelit konfliktu. Bude se držet stranou od kohokoliv zainteresovaného do konfliktu, i tehdy, pokud by to znamenalo poškození vztahu.

 

Žralok (útok)

Chce své vítězství a porážku oponenta. Snaží se oponenta tlačit k akceptaci vlastního řešení a obětování osobních vztahů pro něj není problém. Útočí, zahltí a zastrašuje oponenta. Vlastní porážku považuje za selhání.

 

Plyšový medvěd (zahlazení)

Snaží se o zahlazení konfliktu a vzdá se vlastních cílů v zájmu zachování vztahu. Chce, aby jej ostatní měli rádi.

 

Liška (kompromis)

Hledá střed a v něm se chce setkat. Chce oboustranně akceptovatelné řešení a je připravena obětovat část vlastních cílů nebo vztahů v zájmu dosažení tohoto cíle.

 

Sova (konfrontace)

Konfrontují problém (nikoliv lidi!). Jejich cíle i vztahy jsou velmi důležité. Vyřešení konfliktu považují za nástroj k odstranění tenze a negativních pocitů, hledají řešení, které se podřídí nejlepšímu výsledku pro všechny strany.

Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/1422/jaro2012/MVD007K/um/Bez_nazvu.bmp

Vyjednávací strategie:

WIN/LOSE (soutěžní, adverzální, poziční vyjednávání)

WIN SOME/LOOSE SOME (kompromisní, kooperativní vyjednávání)

WIN/WIN (řešení problému, kreativní vyjednávání)

Checklist přípravy na vyjednávání:

  1. Jaké jsou cíle mého klienta?
  2. Jaké jsou pokyny mého klienta?
  3. Co jsou fakta?
  4. Co jsou právní problémy?
  5. V čem je naše pozice silná? (po faktické stránce, po právní stránce)
  6. V čem jsou naše slabiny? (po faktické stránce, po právní stránce)
  7. V čem je silná pozice druhé strany?
  8. V čem jsou slabiny druhé strany?
  9. Jaké budou zřejmě cíle druhé strany?
  10. Co vím o druhé straně a jejich vyjednávacích schopnostech?
  11. Jaké jsou alternativy:
    1. Co by byl nejlepší výsledek vyjednávání?
    2. Co je minimální výsledek, který si od vyjednávání slibujeme?
    3. Co je neakceptovatelné?
    4. Co je „nejlepším výsledkem dosažitelným bez vyjednávání?
    5. Jak si na tyto otázky odpoví protistrana?