Obsahové zaměření a cíle předmětu Základy komunikace Cílem předmětu je vyplnění často prezentované mezery v profilu absolventa vysokoškolského studia při budoucím uplatnění v praxi. Směřuje k získání znalostí studentů z oblasti technik, taktiky, a strategie verbální a neverbální komunikace v rovině interpersonálních vztahů při výkonu řídících funkcí, ale s ohledem na obor studia zejména při praktickém aplikování obecně platných zásad ve styku s veřejností při výkonu funkcí ve státní správě. Program obsahuje podrobné informace o právním rámci osobnostních a osobních práv zaměstnanců a využití teorie týmové práce a řízeného konfliktu v oblasti řízení a principů řádné správní praxe v oblasti styku s veřejností při výkonu státní správy. Významnou součástí programu je získání dovedností procvičováním získaných poznatků formou řešení modelových situací. Individuální práce sloužící ke kontrole samostudia Využití komunikačních technik k přípravě a veřejné prezentaci řešení modelových situací, veřejné hodnocení kvality obsahu a procesu komunikace. Literatura a zdroje · Kodex etiky zaměstnanců ve veřejné správě schválený Usnesením vlády č. 270 ze dne 23. 3. 2001 · Evropský Kodex řádného úředního chování, schválený Evropským parlamentem dne 6. 9. 2001 předložený Evropským ombudsmanem na adrese: http://www.euro-ombudsman.eu.int/code/cs/default.htm · Principy dobré správy pro úřady a úředníky (desatero veřejného ochránce práv) · Hrabcová, Dana a kol.: Sociální dialog – vyjednávání v teorii a praxi. Brno: Koedice nakladatelství Doplněk a Právnické fakulty MU, 2008. 224 s. Edice učebnic právnické fakulty MU č. 420. ISBN 978-80-210-4773-0.