Regulace finančních služeb online v Evropské unii
Instrukce pro psaní anotací k modulu Online kontraktace finančních služeb v Evropské unii - téma anotace povoleno pouze pro účastníky workshopu
Úkoly pro finanční nebo úvěrové instituce:
- Kdo je subjekt poskytující finanční službu v tomto případě?
- Jak je prováděna identifikace klienta a ověření jeho totožnosti?
- Kdy dojde k uzavření smlouvy? Je nutné nějaké písemné právní jednání ze strany instituce nebo kontraktace probíhá zcela elektronicky?
- Uveďte link na obchodní podmínky, ze kterých čerpáte.
- Na jaké zákony odkazuje finanční nebo úvěrová instituce ve svých obchodních podmínkách nebo ve smluvních dokumentech?
- Jaké jsou stanoveny sankce k tíži klienta?
- Uveďte jakékoli ostatní významné skutečnosti.
Úkoly pro klienty:
- Kdo je cílovou skupinou klientů u vylosovaného produktu?
- Jaký je způsob sjednání dané finanční služby online?
- Kdy dojde k uzavření smlouvy? Je nutné nějaké písemné právní jednání ze strany instituce nebo kontraktace probíhá zcela elektronicky?
- Uveďte link na formulář, ve kterém klient podává žádost nebo návrh o/na sjednání finanční služby.
- Nalezněte základní ustanovení na ochranu spotřebitele v daném případě.
- Jaké jsou stanoveny sankce k tíži finanční a úvěrové instituce?
- Uveďte jakékoli ostatní významné skutečnosti.
Úkoly pro Českou národní banku:
- Podle jakého právního předpisu a ustanovení jste udělili licenci/povolení k činnosti dané finanční a úvěrové instituce?
- Jaké podmínky finanční nebo úvěrová instituce splnila, aby jí byla udělena licence/povolení k činnosti?
- Jaké jste instituci stanovili omezující podmínky v licenci/povolení k činnosti?
- Do jakého sektoru finančního trhu patří daná instituce?
- Plní Česká národní banka funkci orgánu ochrany spotřebitele pro klienty této instituce? Dokumentujte konkrétním ustanovením konkrétního předpisu.
- Uveďte odkaz na položku této instituce v seznamu finančních institucí na webu ČNB.
- Jaké může ČNB stanovit sankce vůči této instituci?