Několik poznámek ke komunikaci Osobní management - seminář První setkání – první dojem •Komunikace začíná již tím, jak vstoupíte do místnosti •Soustřeďte se podání ruky •síla stisku •délka potřesení ruky •suchá/vlhká dlaň •sdo má „upper hand“ •Pohled do očí •Představení se •Jak se jen jmenuje?.... • • Úkol č. 1 •Vzpomeňte si na nějakou situaci, kdy jste cítili, že Vaše komunikace nebyla „ideální“. • • • • • Úkol č. 2 • •Na jaké oblasti Vaší komunikace byste chtěli zapracovat? • • • • • • Probíhající rozhovor – co mít na paměti •S kým hovořím? •je to profesionál v nějakém oboru •rozumí mi? •poslouchá mě? •čeho chce posluchač dosáhnout? •Čeho chci dosáhnout? •Neodbíhat zbytečně od tématu •Nevyvracet vše – nechat druhou stranu v omylu? •Poslouchat, co druhá strana sděluje! •Neskákat do řeči / vnímat • • Doporučená literatura •CARNEGIE, Dale. Jak získávát přátele a mít vliv na lidi. •NAUMAN, F. Umění konverzace • Úkol č. 3 •Dorazili jste na třídní sraz spolužáků ze střední školy. Spolužačka, která měla sraz zahajovat nedorazila. •Na akci je cca 25 lidí. Většina bývalý spolužáci, část bývalých vyučujících. •Máte jen cca 3 min. na přípravu. • • Nečekaný proslov •Může pomoci rovnice: minulost – přítomnost – budoucnost • •nemluvit jen o sobě • • • • Úkol č. 4 •Dorazili jste na vánoční večířek advokátní kanceláře, ve které pracujete. Kolega, který měl akci zahájit ještě nedorazil. Všichni již čekají na zahájení. Přišel za Vámi vedocí kanceláře s tím, abyste řekli pár slov na úvod. •Na akci je cca 25 lidí. Asi 10 jich znáte (s některými si tykáte, s jinými vykáte). O zbytku si nejste jisti, zdali to jsou externí kolegové nebo klienti. •V kanceláři pracujete druhým rokem, již jste na podobné akci byli před rokem. •Máte jen cca 3 min. na přípravu. • • Doporučená literatura •KHAN-PANNI, P. Mluvte k věci • • Otázky? • •Děkuji za pozornost • • •JUDr. Johan Schweigl, Ph.D. •Johan.Schweigl@law.muni.cz