Dotazník – Interfunkční koordinace a efektivita u organizací veřejné správy Interfunkční koordinace ve veřejné správě 1) V organizaci sledujeme a posuzujeme činnost každého oddělení samostatně. Velmi Velmi nesouhlasím souhlasím 1 2 3 4 5 Není dostupné 2) Je jasně definována činnost každého oddělení a každého pracovníka. Velmi Velmi nesouhlasím souhlasím 1 2 3 4 5 Není dostupné 3) Dbáme na to, aby všechny důležité pozice byly obsazeny zkušenými odborníky. Velmi Velmi nesouhlasím souhlasím 1 2 3 4 5 Není dostupné 4) Dbáme na další vzdělávání našich pracovníků. Velmi Velmi nesouhlasím souhlasím 1 2 3 4 5 Není dostupné 5) Pravidelně pořádáme setkání, na kterých rozebíráme naše úspěchy, informujeme o nových příležitostech a hrozbách, stanovujeme nové úkoly a diskutujeme se všemi nižšími manažery. Velmi Velmi nesouhlasím souhlasím 1 2 3 4 5 Není dostupné 6) Analyzujeme připomínky jednotlivých pracovníků. Velmi Velmi nesouhlasím souhlasím 1 2 3 4 5 Není dostupné 7) Preferujeme týmovou práci a vzájemnou kooperaci. Velmi Velmi nesouhlasím souhlasím 1 2 3 4 5 Není dostupné 8) Vztahy mezi nadřízenými a podřízenými nelze označit jako velmi striktní a formální. Velmi Velmi nesouhlasím souhlasím 1 2 3 4 5 Není dostupné 9) Snažíme se při našem podnikání brát ohled na etiku podnikání a provádíme etická rozhodnutí. Velmi Velmi nesouhlasím souhlasím 1 2 3 4 5 Není dostupné 10) Pracovníci se identifikují s organizací a podporují její image. Velmi Velmi nesouhlasím souhlasím 1 2 3 4 5 Není dostupné 11) Obecně se zaměřujeme více na externí prostředí (např. získávat nové zdroje či zvyšovat tržní podíl) než na interní prostředí (např. rozvíjet lidské zdroje či dbát na stabilitu organizace). Velmi Velmi nesouhlasím souhlasím 1 2 3 4 5 Není dostupné 12) Zaujímáme pozitivní postoj k inovacím. Velmi Velmi nesouhlasím souhlasím 1 2 3 4 5 Není dostupné 13) Každý pracovník zná své pravomoce a odpovědnost. Velmi Velmi nesouhlasím souhlasím 1 2 3 4 5 Není dostupné 14) Snažíme se být maximálně flexibilní. Velmi Velmi nesouhlasím souhlasím 1 2 3 4 5 Není dostupné 15) Pravidelně získáváme a analyzujeme veškeré potřebné informace. Velmi Velmi nesouhlasím souhlasím 1 2 3 4 5 Není dostupné 16) Implementujeme získané informace do našich rozhodnutí. Velmi Velmi nesouhlasím souhlasím 1 2 3 4 5 Není dostupné 17) Zaujímáme pozitivní postoj ke všem informacím sdělených stakeholdery. Velmi Velmi nesouhlasím souhlasím 1 2 3 4 5 Není dostupné 18) Prověřujeme informace o potencionálních nových zdrojích. Velmi Velmi nesouhlasím souhlasím 1 2 3 4 5 Není dostupné 19) Dbáme na koordinaci informací mezi jednotlivými odděleními organizace. Velmi Velmi nesouhlasím souhlasím 1 2 3 4 5 Není dostupné 20) Dbáme na koordinaci informací z organizace do okolí. Velmi Velmi nesouhlasím souhlasím 1 2 3 4 5 Není dostupné 21) Preferujeme dosahování dlouhodobých cílů před krátkodobými, dosažení určitého tržního podílu před finančními cíli. Velmi Velmi nesouhlasím souhlasím 1 2 3 4 5 Není dostupné 22) Všechny dílčí cíle vycházejí, rozvíjejí a podporují hlavní cíl společnosti. Velmi Velmi nesouhlasím souhlasím 1 2 3 4 5 Není dostupné Efektivita ve veřejné správě 1. Hodnotíte Vaší organizaci jako efektivně hospodařící? a. ano b. ne Uveďte nějaký příklad, na základě kterého jste dospěli k tomuto (ano či ne) názoru: ________________________________________________________ 2. Domníváte se, že v posledních letech organizace hospodaří: a. efektivněji b. méně efektivně Pokuste se odůvodnit Váš názor: ________________________________ 3. Znáte koncept 3E? a. ano, v organizaci je využívám plně za všech okolností b. ano, v organizaci se částečně využívá, příp. se využívá při rozhodování o zásadnějších projektech c. ano, ale není mi známo jeho využívání v organizaci d. ne, neznám (přejděte na otázku č. 5) 4. S naplňováním kterého kritéria konceptu 3E má/by měla Vaše organizace největší problém a proč? a. s hospodárností, protože ______________________________________ b. s efektivností, protože ________________________________________ c. s účelností, protože __________________________________________ 5. S jakým rozpočtem hospodaří Vaše organizace? a. s vyrovnaným b. s přebytkovým c. se schodkovým 6. Domníváte se, že výše rozpočtu je pro organizaci dostatečná? a. ano b. ne … Uveďte, jaké položky výdajů by potřebovaly navýšit: ___________ 7. Máte ve Vaší organizaci přímou zkušenost s korupcí? a. ano … Stručně popište situaci a jak byla řešena: ____________________ b. ne 8. Domníváte se, že se korupce v organizacích veřejného sektoru: a. snižuje b. pohybuje se stále na stejné úrovni c. zvyšuje 9. V čem Vy sami vidíte největší problémy veřejného sektoru? ___________________________________________________________ Všeobecné otázky 1. Název a sídlo organizace (kraj):…….……………………………………………………………… 2. Počet zaměstnanců ve Vaší organizaci (úřadu): 0 - 10 11 - 50 51 - 250 250 a více 3. Vykonávaná činnost organizace je: v rámci samostatné působnosti v rámci přenesené působnosti 4. Je Vaše organizace: Organizací státní správy Organizací samosprávy Organizací veřejného sektoru, nikoliv však veřejné správy Prostor pro Váš komentář: ………………………………………………………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………………………………………………….. ………………………………………………………………………………………………………………………………………… Děkujeme za Vaši spolupráci!