Trh s uměním a jeho právní aspekty

Týden 1: Trh s uměním

1. Trh s uměním

Tematické vymezení:

  • specifika trhu s uměním – subjektivní faktory (vkus, módní vlivy, zákulisní informace)
  • rozdělení trhu – primární / sekundární
  • hlavní hráči – galerie, aukční domy, sběratelé, umělci, kritici, um. kritika, kurátoři, instituce
  • segmenty trhu – staří mistři, impresionisté, moderní um., poválečná moderna, současné um.
  • kategorie – koberce, výtvarné umění, užité umění
  • velikost trhu
  • umělecká centra – centra obchodu
  • top 10 nejdražších děl – světové, domácí
Výukové materiály:
  • Thompson D.: Jak prodat vycpaného žraloka za 12 milionů dolarů, Zlín: Kniha Zlín 2010
  • Thomson D.: Supermodelka a krabice brillo, Zlín: Kniha Zlín 2014
  • Thorthon S.: Sedm dní ve světě umění, Zlín: Kniha Zlín 2016