z.č. 280/2009 Sb., §§ 125-133 Řízení o závazném posouzení uZahájení uZjišťování podkladů uVydání rozhodnutí u uPřezkum rozhodnutí uVýkon rozhodnutí Zahájení řízení §91 DŘ 1.Zásada dispoziční-DS 2.Zásad oficiality- Sp.D. Řízení je zahájeno dnem, kdy příslušnému správci daně došlo první podání ve věci učiněné osobou zúčastněnou na správě daní, nebo dnem, kdy byl správcem daně vůči osobě zúčastněné na správě daní učiněn první úkon ve věci. Nesplní-li daňový subjekt svou povinnost učinit podání zahajující řízení, zahájí správce daně toto řízení z moci úřední, jakmile zjistí skutečnosti zakládající tuto povinnost. Dokazování SpD a DS ØDokazování provádí příslušný správce daně nebo jím dožádaný správce daně. ØSprávce daně dbá, aby skutečnosti rozhodné pro správné zjištění a stanovení daně byly zjištěny co nejúplněji, a není v tom vázán jen návrhy daňových subjektů. ØDaňový subjekt prokazuje všechny skutečnosti, které je povinen uvádět v řádném daňovém tvrzení, dodatečném daňovém tvrzení a dalších podáních. ØPokud to vyžaduje průběh řízení, může správce daně vyzvat daňový subjekt k prokázání skutečností potřebných pro správné stanovení daně, a to za předpokladu, že potřebné informace nelze získat z vlastní úřední evidence. Správce daně prokazuje a) oznámení vlastních písemností, b) skutečnosti rozhodné pro užití právní domněnky nebo právní fikce, c) skutečnosti vyvracející věrohodnost, průkaznost, správnost či úplnost povinných evidencí, účetních záznamů, jakož i jiných záznamů, listin a dalších důkazních prostředků uplatněných daňovým subjektem, d) skutečnosti rozhodné pro posouzení skutečného obsahu právního jednání nebo jiné skutečnosti, skutečnosti rozhodné pro uplatnění následku za porušení povinnosti při správě daní. Návrh důkazů daňového subjektu Navrhuje-li v řízení účast třetí osoby daňový subjekt, je povinen současně s návrhem sdělit správci daně potřebné údaje o této třetí osobě a informaci o tom, které skutečnosti hodlá účastí této třetí osoby prokázat nebo vysvětlit, popřípadě jiný důvod účasti. Není-li návrhu vyhověno, správce daně o tom vyrozumí daňový subjekt s uvedením důvodu. Správce daně po provedeném dokazování určí, které skutečnosti považuje za prokázané a které nikoliv a na základě kterých důkazních prostředků; o hodnocení důkazů sepíše úřední záznam, pokud se toto hodnocení neuvádí v jiné písemnosti založené ve spise. Důkazní prostředky Jako důkazních prostředků lze užít všech podkladů, jimiž lze zjistit skutečný stav věci a ověřit skutečnosti rozhodné pro správné zjištění a stanovení daně a které nejsou získány v rozporu s právním předpisem, a to i těch, které byly získány před zahájením řízení. Jde zejména o tvrzení daňového subjektu, listiny, znalecké posudky, svědecké výpovědi a ohledání věci. Veškeré podklady předané správci daně jinými orgány veřejné moci, které byly získány pro jimi vedená řízení, jakož i podklady převzaté z jiných daňových řízení nebo získané při správě daní jiných daňových subjektů. Protokol o svědecké výpovědi, správce daně na návrh daňového subjektu provede svědeckou výpověď v rámci daňového řízení o této daňové povinnosti. Orgány veřejné moci a osoby, které mají listiny a další věci nezbytné pro správu daní, které mohou být důkazním prostředkem při správě daní, jsou povinny na vyžádání správce daně listiny nebo jejich kopie a jiné věci vydat nebo zapůjčit k ohledání. Vyžaduje-li to účel řízení, může si správce daně vyžádat úřední ověření předložené kopie. Důkazní prostředky 1.Listina 2.Znalecký posudek 3.Svědci 4.Záznamní povinnost 5.Pomůcky a sjednání daně 6.Předběžná otázka 7.Předvolání a předvedení Rozhodnutí § 101 a náležitosti rozhodnutí § 102 Správce daně ukládá povinnosti nebo přiznává práva anebo prohlašuje práva a povinnosti stanovené zákonem rozhodnutím!!!! Rozhodnutí je vydané okamžikem, kdy byl učiněn úkon k jeho doručení rozhodnutí, které se nedoručuje, je vydané okamžikem, kdy bylo podepsáno úřední osobou. Přiznat stejné právo nebo uložit stejnou povinnost lze ze stejného důvodu témuž příjemci rozhodnutí pouze jednou!!!!! Zastavení řízení Správce daně rozhodnutím řízení zastaví, jestliže a) osoba zúčastněná na správě daní vzala své podání, b) jde o zjevně právně nepřípustné podání, c) ten, o jehož právech a povinnostech má být rozhodnuto, zanikl bez právního nástupce, d) bylo učiněno podání ve věci, o níž již bylo pravomocně rozhodnuto, nejde-li o rozhodnutí prozatímní nebo předběžné povahy, e) nelze v řízení pokračovat z důvodů, které stanoví zákon, nebo f) řízení se stalo bezpředmětným. Týká-li se některý z důvodů zastavení řízení jen části jeho předmětu, zastaví se řízení jen v této části ž žRegistrace daňových subjektů vč. činnosti vyhledávací –registrační řízení žVyměřování daní žInkasní správa žOpravné prostředky žVymáhání daní uRegistrační řízení, závazné posouzení uDaňové řízení – nalézací řízení -vyměřovací u- doměřovací - řádný op. - u - placení daní u posečkání, splátky, zajištění u exekuce, řádný op. u u -mimořádné op. + dozorčí Daňové řízení uDaňové řízení se skládá podle okolností z dílčích řízení, ve kterých jsou vydávána jednotlivá rozhodnutí. Dílčím řízením se pro účely zákona - DŘ rozumí řízení: Dílčí daňová řízení Nalézací Při placení daní O opravných a dozorčích prostředcích vyměřovací o ŘOP doměřovací posečkání nebo splátkování o ŘOP exekuční zajištění daně u Širší pojetí - výseč správy daní spojená s registrací a vyhledáváním daňových subjektů u u Užší pojetí - daňové řízení v procesu registrace, vyhledávání, změny a zrušení registrace daňovým subjektem uZahájení uZjišťování podkladů uVydání rozhodnutí u Registrační řízení a vyhledávací činnost Registrace daňových subjektů Oznamování zákonem stanovených skutečností Oznamování změn dat daňových subjektů Identifikace daňových subjektů Řízení o ukončení činnosti daňových subjektů Vyhledávání daňových subjektů Údržba databáze registru daňových subjektů žSprávcem daně u ex offo Øna základě vyhledávací činnosti správce daně Øna základě součinnosti třetích osob-oznamovací povinnost Øna upozornění 3 os. uDaňovým subjektem u u u uzákona dobrovolnosti u u -cizinec (bydliště x sídlo v cizině) nemá provozovnu či nemovitosti v ČR -Poplatníkem daně -Plátcem daně uProcesního předpisu u u uDŘ § 125 uRegistrační povinnost vzniká daňovému subjektu, kterému vznikne povinnost podat přihlášku k registraci k jednotlivé dani u u uHmotně právních předpisů u u -jednotlivé daňové zákony či poplatkové u u například: u -DP 15 dnů u -DPH lhůta 15 dnů u -z. o místních poplatcích u (oznamovací povinnost stanovena v OZVO v sam. půs.) u u u uRP vzniká daňovému subjektu, kterému vznikne povinnost podat přihlášku k registraci k jednotlivé dani uV přihlášce je d. S. povinen uvést předepsané údaje potřebné pro správu daní uobdrží povolení nebo získá oprávnění vykonávat činnost, která je zdrojem příjmů, které jsou předmětem daně, nebo jejíž výsledky jsou předmětem daně, uvykonávat činnost, jejíž výsledky jsou předmětem daně, nebo pobírat příjmy, které jsou předmětem daně, uDaňový subjekt se sídlem nebo bydlištěm v zahraničí pobírající P nebo má povolení či oprávnění k vykonávání činnosti uPlátce daně je povinen podat přihlášku k registraci u správce daně nejpozději do patnácti dnů od vzniku povinnosti srážet daň nebo zálohy na ni nebo daň vybírat, pokud zvláštní předpis nestanoví jinak, uPlátce daně má povinnost do 15 dnů podat přihlášku k registraci za plátcovu pokladnu-zmocěnec uvznikla jen nahodilá nebo jednorázová daňová povinnost u nebo u něhož je předmětem zdanění jen nemovitá věc ukterý má výhradně příjmy ze závislé činnosti a příjmy, ze kterých je daň vybírána zvláštní sazbou – daň platí prostř. plátce! žDojde-li ke změnám skutečností zejména zanikne-li jeho daňová povinnost u některé z daní, je povinen tyto změny oznámit správci daně do patnácti dnů ode dne, kdy nastaly. u žNesplní-li daňový subjekt svoji povinnost provede správce daně příslušné změny v registraci nebo registraci zruší – ex offo u žDŘ možnost proti rozhodnutí podat odvolání-má odkladný účinek usídlo nebo bydliště u uzměna místní příslušnosti z jiného důvodu, oznámí tuto změnu svému dosavadnímu místně příslušnému správci daně uNapř. delegace místní příslušnosti žDojde-li ke změně podmínek pro určení místní příslušnosti správce daně- dosavadně příslušný správce daně na základě žádosti daňového subjektu, nebo z moci úřední stanoví rozhodnutím datum, k němuž přechází místní příslušnost na nového správce daně- proti tomuto rozhodnutí se nelze odvolat. uDnem uvedeným v rozhodnutí přechází místní příslušnost na správce daně, který je nově příslušný. uS účinností k tomuto dni vydá SpD u nové rozhodnutí o registraci, u uRegistrace k daním, zůstává po této přeregistraci zachována k původnímu dni její účinnosti. uPřihlášku k registraci - tiskopis vydaný Ministerstvem financí nebo na tiskovém výstupu z počítačové tiskárny, uPodání lze učinit i datovou zprávou ve formátu a struktuře zveřejněné správcem daně u u u ujméno a příjmení nebo název, místo pobytu nebo sídlo, místo podnikání, popřípadě další adresu pro doručování, uobecný identifikátor pro vytvoření daňového identifikačního čísla, udaňové identifikační číslo přidělené v zahraničí, pokud bylo daňovému subjektu přiděleno, uúdaje o povolení nebo oprávnění k činnosti, která je zdrojem příjmů, které jsou předmětem daně, nebo jejíž výsledky jsou předmětem daně, učísla všech svých účtů u poskytovatelů platebních služeb, jakož i u poskytovatelů platebních služeb v zahraničí, pokud jsou užívány v souvislosti s činností, která je zdrojem příjmů, které jsou předmětem daně, nebo jejíž výsledky jsou předmětem daně, udaně, ke kterým má být registrován, uorganizační jednotky, které jsou plátcovou pokladnou. uPrávnická osoba uvede osoby, které jsou jejím jménem oprávněny jednat uProhlášení, že jde o jeho první daňovou registraci, nebo uvést, u kterého správce daně a kdy byl registrován, jaké mu bylo přiděleno DIČ, a jméno nebo název, pod kterým byl registrován. uSprávce daně prověří údaje sdělené daňovým subjektem uPochybnosti o správnosti nebo úplnosti přihlášky vyzve daňový subjekt, aby údaje: u -vysvětlil, u -změnil, u -doplnil u -doložil a zároveň určí lhůtu, v níž je daňový subjekt povinen na výzvu odpovědět. uSprávce daně rozhodne o registraci ve lhůtě 30 dnů ode dne podání přihlášky, popřípadě ode dne odstranění jejích vad, ve zvlášť složitých případech může tuto lhůtu prodloužit nejblíže nadřízený správce daně. uRozhodnutí o registraci se neodůvodňuje s výjimkou rozhodnutí, kterým se registrace zamítá. uNení-li vyhověno této výzvě a je-li to důvodné, zaregistruje správce daně daňový subjekt z moci úřední. uZaregistrovanému daňovému subjektu přidělí správce daně daňové identifikační číslo. uDIČ uDaňové identifikační číslo obsahuje kód „CZ“ a kmenovou část, kterou tvoří obecný identifikátor, nebo vlastní identifikátor správce daně. KONSTRUKCE DAŇOVÉHO IDENTIFIKAČNÍHO ČÍSLA V ČR kód země Kmenová část obecný identifikátor CZ identifikační číslo - IČ právnické osoby rodné číslo fyzické osoby identifikátor přidělený správcem daně osobám bez rodného čísla uOznačení sp. daně uOznačení daň. subjektu uRozhodnutí č. uČíslo jednací uAdresa bydliště, sídla uAdresa pro doručování uStatutář uDIČ uVýčet daní uRazítko FÚ + podpis ved. oddělení registrace u u uPořádkovou pokutu do 50 000 Kč může správce daně uložit tomu, kdo při jednání vedeném správcem daně závažně ztěžuje průběh řízení tím, že unavzdory předchozímu napomenutí ruší pořádek, uneuposlechne pokynu úřední osoby, která řízení vede, nebo unavzdory předchozímu napomenutí se chová urážlivě k úřední osobě nebo osobě zúčastněné na správě daní. uztěžuje nebo maří správu daní Pokuta za nesplnění povinnosti nepeněžité povahy Pokutu do 500 000 Kč může správce daně uložit tomu, kdo a) nesplní registrační, ohlašovací nebo jinou oznamovací povinnost stanovenou daňovým zákonem nebo správcem daně, nebo b) nesplní záznamní nebo jinou evidenční povinnost stanovenou daňovým zákonem nebo správcem daně. uZ daňových zákonů-DPH uZ o daních z příjmů u uProcesní DŘ uNa žádost DS u usprávce daně vydá daňovému subjektu na jeho žádost rozhodnutí o závazném posouzení daňových důsledků, které pro něj vyplynou z daňově rozhodných skutečností již nastalých nebo očekávaných, a to v případech, kdy tak stanoví zákon. uRozhodnutí o závazném posouzení se stává neúčinným, pokud došlo ke změně zákonné úpravy, na jejímž základě bylo rozhodnutí o závazném posouzení vydáno. uProti rozhodnutí o závazném posouzení nelze uplatnit opravné prostředky u uRozhodnutí o závazném posouzení je při stanovení daně účinné vůči správci daně, který rozhoduje o daňové povinnosti daňového subjektu, na jehož žádost bylo rozhodnutí o závazném posouzení vydáno uÚřední hodiny uElektronická adresa uForma technického nosiče dat uKvalifikované certifikáty-zaměstnanců a subjektů uDalší možnosti učinit podání elektronicky uNa úřední desce a přístup dálkovým způsobem uDŘ § 56 + právní předpisy uSprávce daně je povinen ověřovat úplnost evidence či registrace daňových subjektů a zjišťovat též všechny údaje týkající se jejich příjmů, majetkových poměrů a dalších skutečností rozhodných pro správné a úplné vyměření a vymáhání daně uProvádí místním šetření uVyhledávací činnost může být vykonávaná i bez přímé součinnosti s daňovým subjektem a její výsledky se využijí v příslušném daňovém řízení. žVedená správcem daně u 1.Daňový spis 2.Evidence daní uVedená daňovými subjekty u 1.Na základě zákona č. 563/1991 Sb., zákon o účetnictví 2.Z.č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů 3.DŘ-záznamní povinnost § 97 u 1.Daňový spis uProtokol uÚřední záznam uSpis uDaňová informační schránka u2. Evidence daní uVedení osobních daňových účtů DS u u ž uStanovená správcem daně žNa základě DŘ § 97 Záznamní povinnost u -rozhodnutím sp. daně evidenci daní u -evid. plateb v hotovosti u -% výdaje evidence příjmů žStanovená jinými právními předpisy z. o DPH u u u ž uDaňový subjekt, který v rámci své podnikatelské nebo jiné samostatně výdělečné činnosti uskutečňuje platby v hotovosti, je povinen vést průběžně evidenci těchto plateb, pokud nezaznamenává údaje o těchto platbách v jiné evidenci stanovené zákonem. uSprávce daně může uložit daňovému subjektu, aby kromě evidence stanovené právním předpisem vedl zvláštní záznamy potřebné pro správné zjištění a stanovení daně. uZáznamní povinnost se ukládá správce daně rozhodnutím. Součástí rozhodnutí musí být přesné stanovení zaznamenávaných údajů, jejich členění a uspořádání, popřípadě návaznost na doklady, z nichž je záznam veden. uSprávce daně si může ověřovat již v průběhu zdaňovacího období řádné plnění záznamní povinnosti daňového subjektu, 1.Daňový spis u u uO ústních podáních a jednáních při správě daní sepíše správce daně protokol u u Správce daně může pořídit o úkonech, o kterých se podle zákona pořizuje protokol, obrazový nebo zvukový záznam, který je přílohou protokolu; o této skutečnosti předem uvědomí osoby, které se tohoto úkonu účastní. u u upředmět jednání, umísto jednání, učasový údaj o začátku a skončení jednání, uoznačení správce daně a úřední osoby, která úkon provedla, uúdaje umožňující určení osob, které se úkonu zúčastnily, uvylíčení průběhu jednání, uoznačení dokladů a jiných listin odevzdaných při jednání nebo podstatný obsah listin předložených k nahlédnutí, uposkytnutá poučení a vyjádření poučených osob, unávrhy osob, které se úkonu zúčastnily, nebo jejich výhrady směřující proti obsahu protokolu, uvyjádření správce daně k uplatněným návrhům nebo výhradám. u ujsou rozhodnutí vyhlášená při jednání u u uNení-li protokol hlasitě diktován, je nutno jej před podepsáním hlasitě přečíst a zapsat v něm, že se tak stalo, u uSprávce daně zaznamená všechna vyjádření k protokolované věci, návrhy a výhrady vznesené osobami zúčastněnými na protokolovaném jednání a své stanovisko k nim. uOdepření podpisu a důvody tohoto odepření se v protokolu zaznamenají. Odepření podpisu nebo vzdálení se před podpisem protokolu bez dostatečného důvodu nemá vliv na použitelnost protokolu jako důkazního prostředku. Na to musí být osoby zúčastněné na protokolovaném jednání předem upozorněny. u u u u uO důležitých úkonech při správě daní, které nejsou součástí protokolu, sepíše správce daně úřední záznam, ve kterém zachytí skutečnosti, které mají vztah ke správě daní, zjištěné zejména z ústních sdělení, oznámení, poznámek, obsahů telefonických hovorů a jiných spisových materiálů. u uÚřední záznam podepíše úřední osoba, která ho vyhotovila, s uvedením časového údaje, kdy došlo k jeho vyhotovení. uPísemnosti týkající se práv a povinností daňového subjektu u ua) písemnosti obsahující podání, ub) písemná vyhotovení rozhodnutí, uc) protokoly, ud) úřední záznamy. u u Písemností se při výkonu správy daní rozumí listinná zpráva, jakož i datová zpráva, pokud to nevylučuje povaha věci. u Součástí spisu jsou i obrazové a zvukové záznamy. ua) části podle jednotlivých daňových řízení, ub) část týkající se vymáhání daní, uc) část týkající se dalších povinností při správě daní, o nichž se vede řízení, ud) část vyhledávací, ue) část týkající se řízení o pořádkových pokutách. upísemnosti, které mohou být uplatněny v řízení jako důkazní prostředek, upísemnosti, které mohou být použity při stanovení daně jako pomůcky, jejichž zpřístupnění daňovému subjektu by ohrozilo zájem jiného daňového subjektu nebo jiných osob zúčastněných na správě daní, uúřední záznamy nebo protokoly o podaných vysvětleních, pokud nejsou použity jako pomůcky, upísemnosti sloužící výlučně pro potřeby správce daně. u uDaňový subjekt je oprávněn u správce daně nahlédnout do částí spisu týkajících se jeho práv a povinností, které označí, s výjimkou části vyhledávací uDaňový subjekt je oprávněn nahlédnout do soupisu písemností obsažených ve vyhledávací části spisu. Z takto poskytnutého soupisu nesmí být patrný obsah jednotlivých písemností. u uNení-li ohrožen zájem jiného daňového subjektu nebo jiných osob zúčastněných na správě daní anebo cíl správy daní, může správce daně v odůvodněných případech, kdy je to nutné pro další průběh řízení, umožnit nahlédnutí i do písemností ve vyhledávací části spisu. u uSprávce daně, který je k tomu technicky vybaven, může poskytovat daňovému subjektu informace shromažďované ve spisu a na osobním daňovém účtu tohoto daňového subjektu rovněž prostřednictvím dálkového přístupu v rozsahu a členění, v jakém jsou tyto informace soustředěny v daňové informační schránce daňového subjektu („schránka“), uzřízena na základě žádosti daňového subjektu na technickém zařízení správce daně. u uDokazování provádí příslušný správce daně nebo jím dožádaný správce daně. uSprávce daně dbá, aby skutečnosti rozhodné pro správné zjištění a stanovení daně byly zjištěny co nejúplněji, a není v tom vázán jen návrhy daňových subjektů. u Daňový subjekt prokazuje všechny skutečnosti, které je povinen uvádět v řádném daňovém tvrzení, dodatečném daňovém tvrzení a dalších podáních. u Pokud to vyžaduje průběh řízení, může správce daně vyzvat daňový subjekt k prokázání skutečností potřebných pro správné stanovení daně, u uoznámení vlastních písemností, uskutečnosti rozhodné pro užití právní domněnky nebo právní fikce, uskutečnosti vyvracející věrohodnost, průkaznost, správnost či úplnost povinných evidencí, účetních záznamů, jakož i jiných záznamů, listin a dalších důkazních prostředků uplatněných daňovým subjektem, uskutečnosti rozhodné pro posouzení skutečného obsahu právního úkonu nebo jiné skutečnosti, uskutečnosti rozhodné pro uplatnění následku za porušení povinnosti při správě daní. u uJako důkazních prostředků lze užít všech podkladů, jimiž lze zjistit skutečný stav věci a ověřit skutečnosti rozhodné pro správné zjištění a stanovení daně a které nejsou získány v rozporu s právním předpisem, a to i těch, které byly získány před zahájením řízení. u uJde zejména o tvrzení daňového subjektu, listiny, znalecké posudky, svědecké výpovědi a ohledání věci. u u ulze jako důkazní prostředky použít i veškeré podklady předané správci daně jinými orgány veřejné moci, které byly získány pro jimi vedená řízení, jakož i podklady převzaté z jiných daňových řízení nebo získané při správě daní jiných daňových subjektů. u Listina vydaná orgánem veřejné moci v mezích jeho pravomoci, jakož i listina, která je zákonem prohlášena za veřejnou, uSprávce daně může vyžadovat ověření pravosti úředního razítka a podpisu na listině vydané orgánem cizího státu, pokud je toho v řízení třeba, zejména má-li pochybnosti o pravosti předložených listin. u Za listinu se pro účely tohoto ustanovení považuje rovněž datová zpráva. uSprávce daně může ustanovit znalce k prokázání skutečností rozhodných pro správné zjištění a stanovení daně, uzávisí-li rozhodnutí na posouzení otázek, k nimž je třeba odborných znalostí, které správce daně nemá, nebo u unepředloží-li daňový subjekt znalecký posudek, pokud mu tuto povinnost ukládá zákon, a to ani na výzvu správce daně. u uRozhodnutí o ustanovení znalce se doručuje znalci; u uJe-li vyžádán správcem daně znalecký posudek, je daňový subjekt, v jehož věci má být znalecký posudek podán, povinen při jeho vypracování s ustanoveným znalcem spolupracovat. uKaždá osoba je povinna vypovídat jako svědek o důležitých okolnostech při správě daní týkajících se jiných osob, pokud jsou jí známy; musí vypovídat pravdivě a nic nezamlčovat. u u Výpověď může odepřít ten, kdo by tím způsobil nebezpečí trestního stíhání sobě nebo osobám mu blízkým. u u Jako svědek nesmí být vyslechnut ten, kdo by porušil povinnosti spojené s utajováním informací podle jiného právního u uSprávce daně před výslechem poučí svědka o možnosti odepřít výpověď, o povinnosti vypovídat pravdivě a nic nezamlčovat a o právních následcích podané nepravdivé nebo neúplné výpovědi. u uDaňový subjekt má právo být přítomen výslechu svědka a klást mu otázky v rámci dokazovaní svých práv a povinností. O provádění svědecké výpovědi správce daně daňový subjekt včas vyrozumí, nehrozí-li nebezpečí z prodlení. u uNesplní-li daňový subjekt při dokazování jím uváděných skutečností některou ze svých zákonných povinností, a v důsledku toho nelze daň stanovit na základě dokazování, správce daně stanoví daň podle pomůcek, které má k dispozici nebo které si obstará, a to i bez součinnosti s daňovým subjektem. Uplatnění tohoto postupu při stanovení daně se uvede ve výroku rozhodnutí. u ua) důkazní prostředky, které nebyly správcem daně zpochybněny, ub) podaná vysvětlení, uc) porovnání srovnatelných daňových subjektů a jejich daňových povinností, ud) vlastní poznatky správce daně získané při správě daní. uÚřední hodiny uElektronická adresa uForma technického nosiče dat uKvalifikované certifikáty-zaměstnanců a subjektů uDalší možnosti učinit podání elektronicky uNa úřední desce a přístup dálkovým způsobem uDŘ § 56 + právní předpisy uNa žádost DS uNa základě ZSDP, ale speciální ustanovení např. DP+DPH Součinnost třetích osob usprávce daně vydá daňovému subjektu na jeho žádost rozhodnutí o závazném posouzení daňových důsledků, které pro něj vyplynou z daňově rozhodných skutečností již nastalých nebo očekávaných, a to v případech, kdy tak stanoví zákon. uRozhodnutí o závazném posouzení se stává neúčinným, pokud došlo ke změně zákonné úpravy, na jejímž základě bylo rozhodnutí o závazném posouzení vydáno. uu opakovaného porušení povinností nepeněžité povahy, za které již byla uložena pokuta, a nedošlo při tom ke splnění této povinnosti, může správce daně až na dobu třiceti dnů pozastavit podnikatelskou činnost, upozastavení činnosti lze uplatnit jen tehdy, pro neplnění povinnosti -registraci či zjištění skutečností rozhodných pro správné a úplné stanovení daňového základu a daně. usprávce daně vyzve k dodatečnému splnění jeho povinnosti a stanoví mu lhůtu. uPřípadné ztráty vzniklé daňovému subjektu z pozastavení činnosti, včetně ušlého zisku, nese daňový subjekt, ledaže by rozhodnutí o pozastavení činnosti nenabylo právní moci nebo pravomocné rozhodnutí bylo zrušeno. uSprávce daně je povinen ověřovat úplnost evidence či registrace daňových subjektů a zjišťovat též všechny údaje týkající se jejich příjmů, majetkových poměrů a dalších skutečností rozhodných pro správné a úplné vyměření a vymáhání daně. uPři této činnosti má správce daně stejná oprávnění jako při místním šetření. uVyhledávací činnost může být vykonávaná i bez přímé součinnosti s daňovým subjektem a její výsledky se využijí v příslušném daňovém řízení. u a)ověřuje úplnost evidence či registrace daňových subjektů, ub) zjišťuje údaje týkající se příjmů, majetkových poměrů a dalších skutečností rozhodných pro správné zjištění, stanovení a placení daně, uc) shromažďuje a zpracovává informace a využívá informační systémy v rozsahu podle § 9 odst. 3, ud) opatřuje nezbytná vysvětlení, ue) provádí místní šetření.