Nápověda k řešení příkladů
1. a), b) Vede k § 2958 a násl.
c) Viz Metodika NS.
2. Vede k § 2543 o. z.
3. Vede k § 2945 o. z.
4. a) Náhodnou zkázu věci nese vlastník, tím je stále supermarket (§ 2160 odst. 2 o. z.).
b) Otázka zavinění, pravděpodobně v dané situaci lze dovodit, že nešlo ani o nevědomou nedbalost (je to k diskuzi).
c) Zde bude objektivní odpovědnost provozovatele dle § 2924 o. z. Otázka liberace - zda byla vynaložena veškerá péče, kterou lze rozumě požadovat. Nicméně může to být obtížné - viz ceny Stelly: "Jistá Kathleen Robertsonová z Austinu v Texasu vysoudila 780 000 dolarů za zlomený kotník v obchodě s nábytkem, kde zakopla o "pobíhajícího spratka". Vlastníci obchodu byli rozsudkem zaskočeni, protože onen spratek byl syn paní Robertsonové." (https://martinnovotnymartin.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=489733)
5. a) Vede k § 2939 o. z.
b) Po vytknutí (§ 1921 o. z.), resp. oznámení (§ 2112 o. z.).
c) Jakmile škoda vznikne.