Fashion právo

Druhý blok


V rámci druhého bloku se zaměříme na ochranu duševního vlastnictví v módním průmyslu, konkrétně ochranné známky, domény a další označení užívaná v obchodě i při propagaci značky na internetu a sociálních sítích. Rovněž se budeme zabývat možnostmi ochrany produktu – oděvu, obuvi, doplňků, jejich designu i technických prvků.

 

ZADÁNÍ:

 

Otázky k tomuto bloku budou zaslány po skončení on-line prezentace a diskutovány prostřednictvím společné video konference.

 

POVINNÁ ČETBA:

 

Judikatura:

 

R 3135/2014-2, Alexander Wang v. Etincelle Paris International Group Limited Odkaz

Christian Louboutin S.A. v. Yves Saint Laurent America, Inc., 778 F. Supp. 2d 445, 447-48 (S.D.N.Y. 2011) Odkaz

Christian Louboutin S.A. v. Yves Saint Laurent America Holding, Inc., 696 F.3d 206 (2d Cir. 2012) Odkaz

C-163/16 Christian Louboutin, Christian Louboutin SAS v. Van Haren Schoenen BV T‑359/12

Odkaz

T‑631/14 Roland v. OHIM (Louboutin) Odkaz

T‑360/12, Louis Vuitton Malletier v. OHIM, Nanu-Nana Handelsgesellschaft mbH für Geschenkartikel & Co. KG Odkaz

T‑461/15, Guccio Gucci SpA v. EUIPO (Guess) Odkaz

T-629/16 - Shoe Branding Europe v EUIPO – adidas Odkaz

C-201/13, Johan Deckmyn a Vrijheidsfonds VZW v. Helena Vandersteen a další Odkaz

C-345/13, Karen Millen Fashions Ltd v. Dunnes Stores, Dunnes Stores (Limerick) Ltd. Odkaz

Nadia Plesner Joensen v. Louis Vuitton Malletier SA (http://www.nadiaplesner.com/upl/website/simple-living--darfurnica1/VerdictEnglish.pdf)

3:14-cv-02885 Icon Laser Solutions LLC v. Levi Strauss & Co et al.

C‑494/15 Tommy Hilfiger Licensing LLC et al. v Delta Center a.s.

 

Literatura:

KHELEROVÁ Vladimíra, HAUNEROVÁ Klára, ŠIMONOVSKÁ Zuzana: Fashion management. GRADA, 2019, str. 156-168.

JIMÉNEZ, Guillermo a Barbara KOLSUN. Fashion law: a guide for designers, fashion executives, and attorneys. Second edition. New York, NY: Fairchild Books, 2014, str. 26-65.

 

Doporučená literatura:

Raustiala, Kal and Sprigman, Christopher Jon, The Piracy Paradox: Innovation and Intellectual Property in Fashion Design. Virginia Law Review, Vol. 92, p. 1687, 2006; UCLA School of Law Research Paper No. 06-04.: 

https://ssrn.com/abstract=878401 (https://poseidon01.ssrn.com/delivery.php?ID=956118003098126010117085094110079091003071050014044044030087066074100086110092096002098056127048117058030007102111064012093093038078036073051126088002083004121120070040087099079127080114119002111024083074106090073107024092001026000065117093084092089&EXT=pdf

 

Další zdroje:

https://www.thefashionlaw.com/chanel-may-have-just-won-a-battle-for-the-chanel-instagram-account/

https://help.instagram.com/222826637847963?helpref=page_content

https://www.lexology.com/library/detail.aspx?g=e3ebf1d6-f38c-4cc2-8ff9-db7032231461

https://www.theguardian.com/fashion/2016/may/06/gucci-apologises-hong-kong-funeral-fakes-row

https://www.thefashionlaw.com/jeremy-scott-moschino-settle-graffiti-copying-lawsuit/

EU IP Observatory: https://euipo.europa.eu/ohimportal/en/web/observatory/observatory-publications a konkrétně https://euipo.europa.eu/tunnel-web/secure/webdav/guest/document_library/observatory/resources/research-and-studies/ip_infringement/study2/the_economic_cost_of_IPR_infringement_in_the_clothing_footwear_and_accessories_sector_en.pdf

https://academic.oup.com/jiplp/issue/13/11