1.
Příprava a účast
Vzhledem
k povinné účasti na seminářích je pro ukončení předmětu nezbytná účast s nejvýše
1 absencí (povolení absence je dáno Studijním a zkušebním řádem).
V případě další absence je student povinen vypracovat seminární práci
(práce) dle podmínek seminarizujícího pedagoga; případně splnění jiných
podmínek dle povahy důvodu absence. V případě absence větší než 50 % bude
student hodnocen stupněm X. Studenti a studentky jsou povinni se na semináře
připravovat a seznámit se s příslušnými materiály uvedenými
v interaktivní osnově a následně na semináři řešit zadané příklady. Následkem
zjištěné nepřipravenosti bude absence (důvodem pro to není přehnaná disciplína,
ale snaha mít semináře s obsahem, a ne základním opakováním a také snaha
zjednodušit následné výukové období).
V případě
absence (stále platí zákaz přítomnosti v budovách univerzity pro ty, kteří
mají příznaky virového onemocnění; dále může být kdykoli nařízen karanténa)
vyučující stanoví příslušná náhradní plnění. Výuka se také může
v kterémkoli okamžiku (buď z důvodu karantény vyučujícího, celé
seminární skupiny nebo přímo při zákazu přímé výuky vysokých školách) převést
do prostředí Microsoft Teams. V tomto případě jsou všechny podmínky
zachovány obdobně.
Vzhledem
k tomu, že na seminářích bude probíhat simulované soudní jednání, musí se
studenti a studentky rozdělit do tří pracovních skupin a podílet se na práci
skupiny, včetně podílu na odevzdání písemného plnění.
2.
Seminární práce –
zápis ze soudního jednání
Další
podmínkou pro úspěšné ukončení předmětu je vypracování seminární práce (zápisu ze soudního jednání). Studentka/student se
musí účastnit se jednání vedeného před obecným soudem, kdekoli v České
republice (postačí účast na jednom jednání, není nutné účastnit se celého
soudního řízení). Z tohoto jednání vypracuje zápis s obligatorní
strukturou.
Struktura seminární práce - zápisu
A. Identifikace soudu, identifikace typu řízení, určení fáze řízení, datum
B. Popis události: k čemu při jednání došlo (např. výslech svědků; čtení listinných důkazů; přednes návrhů; vyhlášení rozhodnutí atd.) Tyto události jsou představeny reportážní formou: nejde o přesné právní uchopení a popis událostí, ale o jejich vnější stránku.
C. Způsob ukončení jednání: jak jednání dopadlo (rozhodnutí o odročení, přerušení jednání, závěrečný rozsudek nebo usnesení atp.)
Účelem
návštěvy soudu a zápisu je vidět, jak jednání probíhá a možnost tyto zkušenosti
uplatnit v simulovaném soudním řízení. Každý vypracuje seminární práci
sám, byť na jednání může jít i kolektiv (prosím vždy zkontrolujte, zda probíhá
jednání a zda se do jednací síně vejdete).
Rozsah
seminární práce je nejvýše 2 strany (3.600 znaků) – záleží na typu jednání,
případně řízení.
Termín odevzdání: v průběhu
týdnů, ve kterých probíhá třetí seminář (v týdnu od 28. 3. 2022 do 8. 4. 2022).
Konkrétní datum odevzdání určí vyučující seminární skupiny.
Kde najít informace o plánovaných jednáních?
Existuje stránka infoJednání, ze které ale bohužel není možné dohledat, jestli náhodou jednání nebylo odročeno apod. Nejsnazší je dorazit na Městský soud v Brně na Polní, ráno před 8 v první půlce týdne, a zorientovat se podle informací na místě.
3.
Test znalostí
Poslední
podmínkou pro řádné ukončení předmětu je písemný test znalostí. Test se bude
skládat z 5 otevřených otázek reflektujících jednotlivá probíraná témata,
včetně zvládnutí terminologie, schopnosti uvažovat, kombinovat a osvědčit
schopnost používat terminologii a základní metody. Každá odpověď bude hodnocena
0-4 body. K úspěšnému zvládnutí bude nezbytné získat 12 bodů (tj. alespoň 60 % celkového počtu bodů). Po
neúspěšném složení testu lze skládat písemku ve dvou následujících pokusech.
Na test je vyhrazeno 20 minut psaní. Výsledek testu bude zaznamenán do informačního systému nejpozději do sedmi pracovních dnů.