Etický kodex kouče Mezinárodního středoškolského moot courtu Preambule Soutěž Moot court je jedinečnou metodou výuky práva, kdy studenti vysokých škol předávají své nabyté právní vědomosti, znalosti, dovednosti a postřehy studentům středních škol. Zároveň se snaží rozvíjet jejich smysl pro právo, zlepšit jejich prezentační, komunikační a argumentačních schopnosti. Je žádoucí, aby si studenti coby kouči a kolegové uvědomovali při práci etický rozměr svých činností. Vztah kouče a jeho týmu I. Věnuji svému týmu dostatek času a jsem s nimi v dostatečném kontaktu? II. Komunikuji se svým týmem rychle a efektivně? III. Seznámil/a jsem svůj tým s pravidly a průběhem Mootu? IV. Nastudoval/a jsem si pečlivě zadání případu? V. Zapojil/a jsem tým aktivně do řešení případu? VI. Rozumí můj tým tomu, co jim sděluji? VII. Neřeším případ za studenty? VIII. Pomáhám jim hledat cestu vhodně volenými otázkami? IX. Jsem přístupný/a i jiným názorům, než tomu svému? X. Nechávám dostatečný prostor pro kreativitu studentů? XI. Nezapomínám na původní myšlenku Street Law? XII. Motivuji studenty správným směrem? XIII. Vystupuji tak, abych nepoškodil/a svůj tým? Vztah kouče k ostatním koučům I. Informuji ostatní kouče o problémech v mém týmu? II. Naslouchám problémům ostatních koučů? III. Vnímám ostatní kouče jako kolegy a ne jako rivaly? IV. Řídím se heslem „My nesoutěžíme“? V. Snažím se, aby měly všechny týmy stejnou startovní čáru, nebo svému týmu sděluji něco navíc? VI. Spolupracuji s ostatními kouči při celkovém utváření Mootu? VII. Jsem přístupný i jiným názorům, než tomu svému? VIII. Podílím se s ostatními kouči na vytváření podnětů pro zlepšení Mootu? Závěrečná ustanovení Cílem jednotlivých otázek je vést kouče k zamyšlení a reflexi problémů, které mohou vzniknout jak v rámci Mootu Courtu, tak mimo něj. Na uvedené otázky neexistují žádné obecně platné odpovědi, přesto by si každý kouč měl být vědom, že k Moot Courtu by měl přistupovat zodpovědným a svědomitým způsobem.