1. Daňové řízení je: a)vždy neveřejné; b)veřejné, pokud jsou účastníci daňového řízení zproštěni mlčenlivosti; c)neveřejné vyjma případů, kdy povaha věci, ve které je daňové řízení vedeno, si vyžaduje veřejnost daňového řízení; 2. Správce daně má procesní způsobilost účastnit se a)občanského soudního řízení v jakékoliv věci b)občanského soudního řízení ve věcech správního a daňového řízení c)občanského soudního řízení ve věcech správy daní 3. Při uplatňování daňových zákonů v daňovém řízení se bere v úvahu vždy: a)skutečný obsah právního úkonu, pokud je zastřený stavem formálně právním a liší se od něho; b)zastřený právní vztah s tím, že důsledky a sankce jsou uplatňovány podle skutečného právního vztahu; c)skutečný obsah právního úkonu pouze v případě zaměstnávání podnikatelů jiným podnikatelem; 4. Daňovým subjektem se rozumí a)poplatník, plátce daně a právní nástupce fyzické či právnické osoby, která je jako subjekt vymezena zákonem b)poplatník, plátce daně a ručitel daně c)poplatník, plátce daně, ručitel daně, právní zástupce fyzické či právnické osoby, která je jako subjekt vymezena zákonem a další osoby, které správce daně vyzve k účasti na daňovém řízení 5. Osobami zúčastněnými na řízení jsou: a)pouze daňové subjekty b)pověření pracovníci správce daně, daňové subjekty a třetí osoby c)pouze daňové subjekty a pověření pracovníci správce daně 6. Poplatníkem se rozumí a)plátce daně b)fyzická a právnická osoba a jejich právní nástupci c)osoba, jejíž příjmy, majetek nebo úkony jsou přímo podrobeny dani 7. Aniž by se jednalo o porušení mlčenlivosti, jsou pracovníci správce daně oprávněni zveřejnit: a)seznam daňových subjektů; b)pouze seznam plátců, nikoliv však poplatníků; c)pouze seznam plátců daně z přidané hodnoty a spotřebních daní, provozovatelů daňových skladů, oprávněných příjemců a uživatelů 8. Požádá-li osoba, která není zástupcem daňového subjektu, o poskytnutí informace zda je registrován jako plátce daně z přidané hodnoty, správce daně: a)žádosti vyhoví a informaci o registraci DPH poskytne b)žádost zamítne s odkazem na povinnost pracovníků správce daně zachovávat mlčenlivost c)žádost postoupí nadřízenému finančnímu ředitelství 9. Při daňovém řízení je úředním jazykem : a)čeština; b)čeština nebo slovenština; c)čeština nebo jazyk národnostních a etnických menšin v ČR; 10. Při správě daní se zákon č. 500/2004 Sb., o správním řízení (správní řád): a)nepoužije s výjimkou postupu podle § 175 při vyřízování stížnosti. b)vůbec nepoužije c)použije vždy, je-li s ním zákon s správě daní a poplatků v rozporu, neboť má před ním přednost 11. Vypovídat v daňovém řízení jako svědek: a)je povinen každý (se zákonem stanovenými výjimkami) b)je povinen daňový subjekt a třetí osoby c)může jen daňový subjekt 12. Za právnickou osobu před správcem daně jedná: a)kterýkoliv pracovník právnické osoby b)kterýkoliv pracovník právnické osoby způsobilý k právním úkonům c)statutární orgán nebo ten, kdo prokáže, že je oprávněn za ni jednat 13. Občan Slovenské republiky před správcem daně v České republice: a)může jednat slovensky; b)musí jednat česky, pokud češtinu neovládá, obstará mu správce daně tlumočníka na vlastní náklady; c)musí jednat česky, pokud češtinu neovládá, musí si na vlastní náklady obstarat tlumočníka; 14. Správce daně má procesní způsobilost účastnit se a)občanského soudního řízení v jakékoliv věci b)občanského soudního řízení ve věcech správního a daňového řízení c)občanského soudního řízení ve věcech správy daní 15. Poplatník, který nepodléhá registraci, měl trvalé bydliště v roce 1998 až do 19. prosince v Litomyšli. Tohoto dne se však přestěhoval a přihlásil se k trvalému pobytu v Chrudimi. Daň z příjmů za rok 1998 vyměří: a)Finanční úřad v Litomyšli; b)Finanční úřad v Chrudimi; c)ten finanční úřad, který určí finanční ředitelství nadřízené oběma, pokud jde o finanční ředitelství v obvodu dvou finančních ředitelství, učiní tak po vzájemné dohodě 16. U daňových subjektů, na něž se registrační povinnost nevztahuje, dochází ke změně místní příslušnosti: a)dnem změny bydliště nebo sídla, případně dnem změny jiných podmínek pro určení místní příslušnosti, není-li bydliště nebo sídla b)dnem, kdy se správce daně o změně podmínek pro určení místní příslušnosti dozvěděl c)21.dnem kalendářního měsíce následujícího po měsíci, ve kterém se správce daně o změně dozvěděl 17. Pokud bylo cizinci uděleno dlouhodobé vízum k přechodnému pobytu a cizinec v rámci plnění své registrační povinnosti u správce daně prohlásí, že se převážnou část roku bude zdržovat na adrese, kde vykonává jednu z činností podrobených dani, místní příslušnost ke správě daně z příjmů se určí: a)dle adresy místa povoleného přechodného pobytu cizineckou policií b)dle adresy místa, kde se převážnou část roku bude zdržovat c)dle adresy místa, kde se nachází převážná část jeho movitého majetku 18. Je-li zástupce zmocněn k podání přihlášky k registraci, osvědčení o registraci správce daně doručí: a)zástupci b)daňovému subjektu i zástupci c)daňovému subjektu 19. O ústním jednání v daňovém řízení sepíše správce daně: a)úřední záznam, zachycující skutečnosti mající vztah k již pořízeným daňovým spisům, které nejsou jinde uvedeny; b)protokol, který je veřejnou listinou; c)svědeckou výpověď, jedná-li se o třetí osoby zúčastněné v daňovém řízení; 20. Poplatník učinil podání u finančního úřadu faxem. Podání má všechny předepsané náležitosti. Je takové podání účinné: a)ne; b)ano; c)ano, avšak pouze tehdy, jestliže do 3 dnů bude opakováno písemně nebo ústně do protokolu, popř. projeven souhlas s tímto podáním v téže lhůtě písemně nebo ústně do protokolu;to neplatí, pokud je podání učiněno za použití datové zprávy nebo jného technického prostředku a má náležitosti daňového přiznání, hlášení nebo vyúčtování, pokud dojde současně k zaplacení v něm vyčíslené daně. 21. Úřad práce požádá finanční úřad o sdělení, zda uchazeč o podporu v nezaměstnanosti neměl v uplynulém roce zdanitelné příjmy. Finanční úřad tuto skutečnost úřadu práce: a)sdělí; b)sdělí pouze na příkaz soudu; c)nesdělí, ledaže by s tím písemně tento poplatník vyslovil souhlas. 22. V daňovém řízení na žádost finančního úřadu soudní znalec vyhotovil znalecký posudek, jímž ocenil nemovitý majetek poplatníka. O posuzování a jeho závěrech informoval znalec svého spolupracovníka v zaměstnání. Za toto jednání: a)nemůže být sankciován, neboť nejde o porušení mlčenlivosti; b)finanční úřad mu může uložit pouze blokovou pokutu do výše 5.000,- Kč; c)finanční ředitelství mu může uložiti pokutu do výše 500.000,- Kč; 23. Doručit lze rovněž veřejnou vyhláškou. Tohoto způsobu lze použít např. tehdy: a)jestliže adresát odmítl písemnost bezdůvodně převzít; b)jestliže není správci daně znám pobyt nebo sídlo příjemce, pokud není ustanoven zástupce dle § 10 odst. 2 c)pouze vůči adresátům se sídlem nebo bydlištěm v cizině; 24. Daňový subjekt je zastoupen daňovým poradcem s neomezenou plnou mocí. Správce daně písemnosti doručuje: a)pouze daňovému poradci, pokud není požadován úkon přímo od daňového subjektu; b)pouze daňovému subjektu; c)oběma, přitom pro běh lhůt je rozhodující den, kdy bylo doručeno daňovému subjektu; 25. Daňový subjekt, u něhož je prováděna daňová kontrola: a)je povinen zapůjčit potřebné doklady a jiné věci správci daně i mimo své prostory; b)je povinen zapůjčit správci daně mimo své prostory jakékoliv věci a potřebné doklady, kromě účetních knih; c)není povinen mimo své prostory správci daně zapůjčit žádné doklady ani věci, může tak však učinit dobrovolně; 26. U poplatníka, majitele samoobsluhy, je prováděna daňová kontrola. Pracovník provádějící kontrolu jedná s prodavačem. Poplatník: a)nemá právo být přítomen u tohoto jednání; b)o jeho žádosti o přítomnost na tomto jednání rozhodne ředitel finančního úřadu; c)má právo být přítomen u tohoto jednání; 27. Daňový subjekt má: a)právo předkládat v průběhu kontroly důkazní prostředky prokazující jeho tvrzení, nikoliv však povinnost; b)právo a povinnost předkládat důkazní prostředky prokazující jeho tvrzení v průběhu kontroly; c)takovéto právo má pouze tehdy, jestliže správce daně rozhodne o tom, že důkazní prostředky připouští; 28. Daňový subjekt, u něhož je prováděna daňová kontrola, má ve vztahu k pracovníku správce daně povinnost: a)vyjádřit se před ukončením daňové kontroly k výsledku, uvedenému ve zprávě; b)klást svědkům otázky při ústním i místním šetření; c)předložit důkazní prostředky prokazující jeho tvrzení v průběhu kontroly; 29. Námitky proti postupu pracovníka správce daně ze strany kontrolovaného subjektu vyřizuje pracovník správce daně: a)zásadně vedoucí oddělení nebo ředitel FÚ; b)vždy nejvýše nadřízený tomu zaměstnanci, vůči němuž námitka směřuje; c)vždy nejblíže nadřízený tomu zaměstnanci, vůči němuž námitka směřuje; 30. Daňový subjekt, u něhož probíhá daňová kontrola, má dále v rámci potřebných zjišťování ze strany správce daně v souvislosti s případným jednáním s jeho pracovníky: a)právo toto jednání umožnit, je povinen však toto jednání zajistit se statutárním zástupcem včetně vlastní osoby nebo zmocněncem pro jeho daňové záležitosti ; b)právo toto jednání odmítnout, pokud by tím ohrozil sám sebe nebo způsobil trestní stíhání sobě nebo osobám blízkým; c)povinnost umožnit jednání s jakýmkoliv svým pracovníkem včetně statutárních orgánů nebo zmocněnců pro jeho daňové záležitosti; 31. Správci daně postupují v daňovém řízení v úzké součinnosti s daňovými subjekty a při vyžadování plnění jejich povinností (§2 ZSDP): a)volí jen takové prostředky, které daňové subjekty nejméně zatěžují a umožňují přitom ještě dosáhnout cíle řízení; b)volí jen takové prostředky, které má pro dosažení cílů řízení k dispozici a umožňují dosáhnout cíle řízení; c)volí všechny obecně zákonem přípustné prostředky, které umožňují dosáhnout cíle řízení; 32. Správce daně je oprávněn v souvislosti s daňovým řízením provádět místní šetření a v této souvislosti může zajistit též věci, u nichž by jejich nezajištění mohlo mít za následek nemožnost dodatečného průkazu skutečností potřebných v daňovém řízení. Pokud věci takto zajištěné nelze jejich vlastníku vrátit (...), a jde o věci neobchodovatelné, může správce daně: a)rozhodnout o jejich vrácení zákonnému zástupci bývalého vlastníka; b)rozhodnout o jejich fyzické likvidaci; c)rozhodnout o jejich propadnutí státu; 33. Místní šetření se provádí: a)pouze u daňového subjektu; b)pouze u jiných osob, než je daňový subjekt; c)jak u daňového subjektu, tak i u jiných osob; 34. Daňový subjekt vykonává dani podrobenou činnost zpravidla mimo své obvyklé pracoviště, zpravidla i na tržišti - veřejném prostranství. Je povinen prokazovat při místním šetření svou totožnost: a)pouze občanským průkazem a živnostenským listem; b)občanským průkazem nebo jiným osobním dokladem; c)pouze občanským průkazem;