Návrh nebyl přijat. Zastupitelstvo je sice usnášeníschopné (§ 92 odst. 3 věta první obecního zřízení: Zastupitelstvo obce je schopno se usnášet, je-li přítomna nadpoloviční většina všech jeho členů.), ale pro návrh, aby byl přijat, musí hlasovat nadpoloviční většina zastupitelů, která se počítá z celkového (nikoliv přítomného) počtu členů zastupitelstva. Zřetelně to říká § 87 obecního zřízení: K platnému usnesení zastupitelstva obce, rozhodnutí nebo volbě je třeba souhlasu nadpoloviční většiny všech členů zastupitelstva obce, nestanoví-li zvláštní právní předpis jinak. Zajímavostí je, že poznámka pod čarou mířící k uvedenému sousloví zvláštní právní předpis míří k § 14 zákona č. 22/2004 Sb., o místním referendu a o změně některých zákonů. Ve větě první tohoto ustanovení je přitom uvedeno: Zastupitelstvo obce nebo zastupitelstvo statutárního města může rozhodnout o konání místního referenda prostou většinou hlasů všech členů zastupitelstva obce nebo zastupitelstva statutárního města. Jinými slovy řečeno, zvláštní právní předpis v daném případě nestanoví jinak, ale zcela shodně. Důvod této legislativní kuriozity je ten, že návrh zákona o místním referendu počítal původně s tím, že k vyhlášení místního referenda bude potřebí kvalifikované většiny všech zastupitelů. Během projednávání v Poslanecké sněmovně však bylo rozhodnuto, že postačí většina prostá (počítaná ze všech členů zastupitelstva). Uvedené ustanovení obecního zřízení však bylo zákonem o místním referendu novelizováno, jako by poslanci uvedený zásah do návrhu zákona o místním referendu vůbec neučinili.