Management Komunikace - obecně 11.10. 2016 Úvodem ke komunikaci lVerbální lNon-verbální l l lzačneme s podáním ruky l l„Jak že se jmenujete?“ J l l l l l l l l l K zamyšlení lZkuste si vybavit situaci, která se vám stala, kdy víte, že jste nekomunikovali tak, jak jste chtěli. l l l lMáte nějakou slabou stránku ve vlastní komunikaci? l l l l l l l l l Několik tipů … lTři klíčové otázky: A)s kým hovořím? B)čeho chci dosáhnout? C)poslouchat! věnovat pozornost l l l l l l l l l „nečekaný“ proslov lminulost – přítomnost – budoucnost l lnemluvit jen o sobě l l l l l l l l l Obecné zásady při vyjednávání lpředkládejte návrhy místo požadavků lpřenechat druhému autorství vlastní myšlenky lsoustřeďte se na to, co druhá strana chce dosáhnout lzkuste najít to, v čem se shodujete l lnechat druhou stranu, aby si „udržela tvář“ l l l l l l l l l l l non-verbální komunikace lhttps://www.youtube.com/watch?v=kY1K_IefjSA (3:10 – 7:11) l l lvliv non-verbálních signálů na příjemce sdělení l l l l l l l l l l l l l non-verbální komunikace lCo vás zaujalo na tomto krátkém videu? l l lhttps://www.theguardian.com/us-news/video/2016/oct/10/donald-trump-behind-hillary-clinton-debate-v ideo l l l l l l l l l l non-verbální komunikace lCo jaký je asi vztah mezi těmito dvěma politiky – čistě dle non-verbálních signálů? l lhttps://www.youtube.com/watch?v=l28xJitnP78 (od cca12:00) l lhttps://www.youtube.com/watch?v=oMlYkXn9xRU l l l l l l l l l l l Doporučuji zájemcům… lCARNEGIE, D. Jak úspěšně mluvit a působit na lidi l lKHAN-PANNI, P. Mluvte k věci l lPEASE, A. V otázkách jsou odpovědi l lPEASE, A. Úspěšné komunikační strategie l l l l l l l l l l l Otázky? l lDěkuji za pozornost J l l l l lMgr. Johan Schweigl, Ph.D. 210729@mail.muni.cz