A. ČR přijala zákon o označování zboží a obchodů. Tento zákon ukládá následující povinnosti: · obchodníkům nařizuje viditelně a přehledně uvádět 4 země, z nichž pochází nejvíce výrobků, které prodávají; · výrobcům a prodejcům označovat zboží místem původu; B. Druhý přijatý zákon má za cíl podpořit české producenty a zvýšit tak zaměstnanost, zejména v nejvíce postižených regionech severní Moravy, Vysočiny a severních Čech. Zavedena byla proto značka „Zlaté české ručičky“. Tu spravuje spolek financovaný ze státního rozpočtu, jehož úkolem je propagace této značky tak, aby vstoupila do povědomí českých spotřebitelů. Spolek je složen z představitelů českého a moravského průmyslu a posuzuje kvalitu výrobků. Značkou mohou být označeny pouze výrobky dostatečně kvalitní a vyrobené z 95% v ČR. Otázky: 1. Jako právní zástupce supermarketu prodávajícího převážně zboží z Polska navrhněte možnou argumentaci unijním právem, která by směřovala proti české legislativě popsané v bodě A. 2. Naopak, zdůvodněte v dosahu unijní úpravy, proč je tato úprava v pořádku. 3. Výše popsaná úprava se netýká malých obchodníků s méně než 20 zaměstnanci. Jeden z nich se přesto rozhodl dobrovolně převažující země původu uvádět. Jeho obchodní strategie je pak postavena tak, že prodává výhradně české výrobky, což v reklamě náležitě zdůrazňuje. Co na to právo EU? 4. posuďte značku a její českou úpravu pohledem práva EU. Proveďte rozbor její přípustnosti s uvedením argumentů pro, i proti.