PID: KUOLX014EN37 Č.j.: KUOK 31216/2018 Sp.zn.: KÚOK/31015/2018/OKŘ/7631 ZADÁVACÍ DOKUMENTACE Veřejná zakázka: „Lékařská pohotovostní služba pro dospělé ve městě Šumperk“ Zadavatel: Olomoucký kraj sídlo: Jeremenkova 40a, 779 11 Olomouc zastoupený: Ladislav Okleštěk – hejtman IČ: 60609460 DIČ: CZ60609460 Právní forma: územní samosprávný celek Zadávací řízení: zjednodušený režim dle § 3 písm. i) a 129 z. č. 134/2016 Sb. o zadávání veřejných zakázek v platném znění (dále jen zákon) pro nadlimitní veřejnou zakázku na služby dle přílohy č. 4 zákona Zahájeno odesláním oznámení o zahájení zadávacího řízení k uveřejnění ve Věstníku veřejných zakázek pod e. č. zakázky Z2018-007971 Elektronický podpis - 12.3.2018 Certifikát autora podpisu : Jméno : Ing. Svatava Špalková Vydal : I.CA Qualified 2 CA/RS... Platnost do : 28.6.2018 Stránka 2 z 8 ČL. 1. VYMEZENÍ PŘEDMĚTU VEŘEJNÉ ZAKÁZKY 1.1. Klasifikace předmětu veřejné zakázky: kód CPV: 85000000-9 Zdravotní a sociální péče 85320000-8 Služby obyvatelstvu 85323000-9 Zdravotnické služby veřejnosti 1.2. Předmět veřejné zakázky: Předmětem veřejné zakázky je zajištění poskytování lékařské pohotovostní služby pro dospělé (dále jen „pohotovostní služba“) ve městě Šumperk. Pohotovostní služba je ambulantní péče poskytovaná pacientům v případě náhlé změny zdravotního stavu nebo zhoršení průběhu onemocnění v době mimo pravidelnou ordinační dobu ambulantních zdravotnických zařízení; není určena pro běžné vyšetřovací nebo léčebné úkony, pokud snesou odklad do řádných ordinačních hodin praktických lékařů nebo ambulantních specialistů. Pohotovostní služba bude poskytována v pracovních dnech v době od 15:00 do 7:00 hodin následujícího dne, o sobotách, nedělích a svátcích 24 hodin denně. K zajištění pohotovostní služby bude v ordinaci po dobu ordinačních hodin přítomen vždy minimálně 1 lékař způsobilý k samostatnému výkonu povolání lékaře a 1 zdravotnický pracovník způsobilý k výkonu povolání všeobecné sestry. 1.3. Prostory, ve kterých bude pohotovostní služba ve městě Šumperk poskytována, musí být bezbariérové, snadno dostupné motorovým vozidlem, v dosahu městské hromadné dopravy a musí být soustředěny na jednom místě (nebudou rozptýleny ve více budovách nebo areálech). 1.4. Poskytovatel zajistí návaznost poskytované pohotovostní služby na poskytování akutní lůžkové péče. Není-li dodavatel zařízením poskytujícím akutní lůžkovou péči, předloží zadavateli o zajištění takové návaznosti odpovídající doklad, např. smlouvu o smlouvě budoucí. 1.5. Předpokládaná hodnota veřejné zakázky Předpokládaná hodnota veřejné zakázky za 48 měsíců: 8 000 000,- Kč Předpokládaná hodnota veřejné zakázky za 1 rok: 2 000 000,- Kč (zdravotní služba je osvobozena od DPH dle § 51 odst. 1 písm. i) z. č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty) 1.6. Termíny plnění veřejné zakázky Předpokládaný termín zahájení: 1. 7. 2018 Předpokládaný termín ukončení: doba neurčitá Stránka 3 z 8 1.7. Místo plnění Místo plnění: Šumperk ČL. 2. OBCHODNÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY 2.1. Zadavatel jako součást zadávací dokumentace předkládá obchodní podmínky ve formě návrhu smlouvy. Dodavatel do obchodních podmínek doplní údaje nezbytné pro vznik návrhu smlouvy - vlastní identifikaci a nabídkovou cenu. Takto doplněné obchodní podmínky předloží jako svůj návrh smlouvy. 2.2. Splatnost faktur je 21 dnů. Ostatní platební podmínky jsou uvedeny v obchodních podmínkách. 2.3. Podmínkou účasti v zadávacím řízení je dále povinnost dodavatele mít souladu s ust. § 45 odst. 2 písm. n) zákona č. 372/2011 Sb. po celou dobu plnění veřejné zakázky uzavřenu pojistnou smlouvu o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou v souvislosti s poskytováním zdravotních služeb; kopii této smlouvy předloží dodavatel zadavateli společně s nabídkou. ČL. 3. POŽADAVKY NA ZPŮSOB ZPRACOVÁNÍ NABÍDKOVÉ CENY 3.1. Nabídková cena Nabídkovou cenou se pro účely zadávacího řízení rozumí celková cena za kompletní zajištění služby dle veškerých stanovených požadavků zadavatele. Nabídková cena musí obsahovat veškeré nutné náklady k řádné realizaci služby, včetně všech nákladů souvisejících. Nabídková cena a ostatní cenové údaje budou uvedeny v české měně. 3.2. Sazba DPH Cenu uvede dodavatel bez DPH neboť podle ustanovení § 51 odst. 1 písm. h) zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění, jsou zdravotní služby a dodání zdravotního zboží od DPH osvobozeny. ČL. 4. POŽADAVKY A PODMÍNKY PRO PODÁNÍ NABÍDKY 4.1. Podání nabídky Nabídka musí být podána před uplynutím lhůty pro podání nabídek, písemně v řádně uzavřené obálce označené: Stránka 4 z 8 Veřejná zakázka „Lékařská pohotovostní služba pro dospělé ve městě Šumperk“ NEOTEVÍRAT Na obálce uvede dodavatel svoji adresu. Nabídky je možno: a) podat na podatelně Krajského úřadu Olomouckého kraje, Jeremenkova 40a, Olomouc, a to v pracovní dny: v pondělí od 8:00 do 16:00 hodin, v úterý a středu od 8:00 do 15:00 hodin, ve čtvrtek a pátek od 8:00 do 14:00 hodin nebo b) doručit na adresu: Krajský úřad Olomouckého kraje Jeremenkova 40a 779 11 Olomouc Nabídky podané po lhůtě pro podání nabídek komise pro otevírání obálek neotevře. Takové nabídky budou vráceny dodavateli na adresu uvedenou na obálce s nabídkou. Obálky, na nichž nebude adresa dodavatele uvedena, zadavatel uloží jako součást spisu vedeného k veřejné zakázce. Nabídka, která nebyla podána ve lhůtě nebo způsobem stanoveným v této zadávací dokumentaci, se nepovažuje za podanou a zadavatel k ní nepřihlíží. Nabídka a veškeré ostatní doklady a údaje budou uvedeny v českém jazyce v písemné formě. Nabídka bude podepsána osobou oprávněnou zastupovat dodavatele, buď dle výpisu z veřejného rejstříku, nebo na základě plné moci. 4.2. Zabezpečení nabídky Zadavatel doporučuje dodavateli, aby jeho nabídka byla zabezpečena proti manipulaci s jednotlivými listy. 4.3. Členění a obsah nabídky Zadavatel doporučuje dodavateli, aby jeho nabídka byla členěna do samostatných částí, řazených za sebou, v níže uvedeném pořadí: a) vyplněný formulář Krycí list nabídky - příloha č. 1, opatřený razítkem a podpisem osoby oprávněné zastupovat dodavatele b) doklady prokazující splnění kvalifikace dle čl. 5.1. – 5.3. této zadávací dokumentace c) čestné prohlášení dle čl. 1. 3. této zadávací dokumentace d) doklad o zajištění navazující péče ve zdravotnickém zařízení akutní lůžkové péče, je-li vyžadován dle čl. 1. 4. této zadávací dokumentace e) návrh smlouvy f) kopie pojistné smlouvy g) další dokumenty. Stránka 5 z 8 4.4. Odpovědnost dodavatelů v případě společné účasti na podání nabídky V případě, že nabídka bude podána více dodavateli společně, platí, že jsou zavázáni společně a nerozdílně (§ 103 odst. 1 písm. f) zákona). 4.5. Dodavatel, který podal nabídku v zadávacím řízení, nesmí být současně osobou, jejímž prostřednictvím jiný dodavatel v tomto zadávacím řízení prokazuje kvalifikaci. . ČL. 5. POŽADAVKY NA KVALIFIKACI 5.1. Zadavatel požaduje prokázání základní způsobilosti dle § 74 zákona. Základní způsobilost prokazuje dodavatel předložením: - výpisu z evidence Rejstříku trestů (dodavatele a všech členů statutárního orgánu dodavatele) - potvrzení příslušného finančního úřadu - písemného čestného prohlášení ve vztahu ke spotřební dani a platbám na veřejné zdravotní pojištění - potvrzení příslušné okresní správy sociálního zabezpečení ve vztahu k platbám na sociální zabezpečení - výpisu z obchodního rejstříku. 5.2. Zadavatel požaduje splnění profesní způsobilosti podle § 77 zákona. Profesní způsobilost prokazuje dodavatel předložením:  výpisu z obchodního rejstříku, pokud je v něm zapsán, či výpisu z jiné obdobné evidence, pokud je v ní zapsán; je-li uchazečem státní příspěvková organizace, doloží také doklad o jmenování ředitele;  rozhodnutí o udělení oprávnění k poskytování zdravotních služeb podle zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování, ve znění pozdějších předpisů, případně rozhodnutí o registraci nestátního zdravotnického zařízení, vydaného dle zákona č. 160/1992 Sb., o zdravotní péči v nestátních zdravotnických zařízeních, ve znění pozdějších předpisů, v oboru všeobecné praktické lékařství, s místem poskytování zdravotních služeb v Šumperku; je-li uchazečem státní příspěvková organizace, předloží zřizovací listinu vč. příloh, statut a dále doklad, z něhož plyne oprávnění poskytovat zdravotní péči v uvedeném oboru;  dokladu vydaného Českou lékařskou komorou, prokazujícího členství uchazeče v této komoře; je-li uchazečem právnická osoba, týká se uvedený doklad osoby, jejímž prostřednictvím uchazeč zabezpečuje odbornou způsobilost pro výše uvedený obor zdravotní péče;  dokladu osvědčujícího specializovanou způsobilost uchazeče v oboru všeobecné praktické lékařství dle zákona č. 95/2004 Sb., o podmínkách získávání a uznávání odborné způsobilosti a specializované způsobilosti k výkonu zdravotnického povolání lékaře, zubního lékaře a farmaceuta, ve znění pozdějších předpisů; je-li uchazečem právnická osoba, týká se uvedený doklad Stránka 6 z 8 osoby, jejímž prostřednictvím uchazeč zabezpečuje odbornou způsobilost pro výše uvedený obor. 5.3. Zadavatel požaduje prokázání technické kvalifikace dle § 79 odst. 2 písm. j) zákona. Technickou kvalifikaci prokazuje dodavatel předložením čestného prohlášení o skutečnosti, že prostory, ve kterých bude pohotovostní služba poskytována, splňují hygienické požadavky na provoz dle zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví a změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů a jsou věcně a technicky vybaveny pro poskytování zdravotních služeb v požadovaném rozsahu v souladu s vyhláškou č. 92/2012 Sb., o požadavcích na minimální technické a věcné vybavení zdravotnických zařízení a kontaktních pracovišť domácí péče, ve znění pozdějších předpisů. 5.4. V případě společné účasti dodavatelů prokazuje základní a profesní způsobilost každý dodavatel samostatně. ČL. 6 HODNOCENÍ NABÍDEK 6.1. Zadavatel vybere dodavatele na základě hodnocení nabídek. 6.2. Hodnotící kritérium Nabídky budou hodnoceny podle jejich ekonomické výhodnosti. Zadavatel bude ekonomickou výhodnost hodnotit podle nejnižší nabídkové ceny. 6.3. Způsob hodnocení nabídek Nabídkovou cenou se pro účely zadávacího řízení rozumí celková cena služby bez daně z přidané hodnoty. Nabídková cena musí obsahovat veškeré nutné náklady k řádnému provedení zajištění služby. Pro hodnocení nabídek v rámci ekonomické výhodnosti nabídek použije hodnotící komise následující bodovou metodu: Hodnotící kritérium nejnižší nabídková cena, u něhož je nejvýhodnější dosažená minimální hodnota, se hodnotí tak, že nejnižší hodnotě je přiřazeno 100 bodů. Ostatní hodnocené nabídky získají bodovou hodnotu, která vznikne násobkem 100 a poměru hodnoty nejvýhodnější nabídky k hodnotě hodnocené nabídky. Celkové pořadí nabídek je dáno výslednou hodnotou bodové hodnoty nabídky tak, že nejvýhodnější je nabídka, která získá nejvyšší celkový počet bodů. V případě rovnosti bodových hodnot dvou či více nabídek rozhodne o pořadí nabídek los za účasti těch dodavatelů, jejichž nabídky získaly shodné bodové hodnoty. Stránka 7 z 8 ČL. 7. VÝBĚR DODAVATELE 7.1. Zadavatel na základě hodnocení nabídek vybere k uzavření smlouvy účastníka zadávacího řízení, jehož nabídka byla vyhodnocena jako ekonomicky nejvýhodnější dle pravidel stanovených v čl. 6. této zadávací dokumentace. 7.2. Bez provedení hodnocení bude dodavatel vybrán v případě, že se zadávacího řízení zúčastní jediný účastník nebo k hodnocení zůstane jediná nabídka. 7.3. Oznámení o výběru dodavatele odešle zadavatel všem účastníků zadávacího řízení bez zbytečného odkladu od rozhodnutí o výběru. ČL. 8. OTEVÍRÁNÍ NABÍDEK 8.1. Lhůta pro podání nabídek Lhůta pro podání nabídek končí dne 9. 4. 2018 v 10,00 hodin. 8.2. Otevírání obálek s nabídkami se uskuteční dne 9. 4. 2018 v 10,05 hodin. Otevírání obálek s nabídkami mají právo být přítomni účastnící zadávacího řízení. Čl. 9 PRAVOST A STÁŘÍ DOKLADŮ 9.1. Doklady prokazující základní způsobilost a výpis z obchodního rejstříku nebo obdobné evidence musí prokazovat splnění požadovaného kritéria způsobilosti nejpozději v době 3 měsíců přede dnem zahájení zadávacího řízení. 9.2. Dodavatel předkládá doklady prokazující splnění kvalifikace v kopiích listin. Čl. 10 VYSVĚTLENÍ A ZMĚNA ZADÁVACÍ DOKUMENTACE 10.1. Zadavatel může zadávací dokumentaci vysvětlit z vlastní iniciativy nebo na žádost dodavatele. Postupuje přitom v souladu s ust. § 98 zákona, popř. § 99 změní-li vysvětlením zadávací dokumentace zadávací podmínky. 10.2. Žádost o vysvětlení zadávací dokumentace dodavatel odešle písemně na emailovou adresu l.antonickova@kr-olomoucky.cz. V žádosti o vysvětlení zadávací dokumentace musí být uvedeny identifikační a kontaktní údaje dodavatele. 10.3. Zadavatel může před uplynutím lhůty pro podání nabídek změnit nebo doplnit zadávací podmínky obsažené v této zadávací dokumentaci. 10.4. Změnu nebo doplnění zadávacích podmínek obsažených v této zadávací dokumentaci zadavatel uveřejní na profilu zadavatele. Pokud to povaha doplnění nebo změny vyžaduje, zadavatel současně přiměřeně prodlouží lhůtu pro podání nabídek. V případě změny nebo doplnění, která může rozšířit okruh možných účastníků zadávacího řízení, prodlouží zadavatel lhůtu tak, aby činila nejméně celou svou původní délku. Stránka 8 z 8 Čl. 11 SOUČINNOST PŘED UZAVŘENÍM SMLOUVY Zadavatel může požadovat, aby vybraný dodavatel před uzavřením smlouvy předložil originály nebo ověřené kopie dokladů prokazujících splnění kvalifikace, v takovém případě je vybraný dodavatel povinen doklady před podpisem smlouvy předložit. Čl. 12 DALŠÍ PODMÍNKY A PRÁVA ZADAVATELE 12.1. Prohlídka místa plnění není organizována. 12.2. Náklady spojené s účastí v zadávacím řízení nese každý účastník zadávacího řízení sám. 12.3. Zadavatel si nevyhrazuje změnu závazku ze smlouvy ve smyslu § 100 zákona. 12.4. Veřejná zakázka není rozdělena na části ve smyslu § 101 zákona. 12.5. Zadavatel nepřipouští varianty nabídky ve smyslu § 102 zákona. ČL. 13 PŘÍLOHY 1. Krycí list – příloha č. 1 2. Návrh smlouvy – příloha č. 2