PROGRAM VÝUKY BLOK I – CO 27.9.2018 Vyučující: Dana Šramková, Alena Šafrová Drášilová, Martina Červenková (Impact Hub Brno) a) Organizační pokyny a vysvětlení průběhu kurzu. b) Case Studies – přednáška o Social Impact Award c) Podnikání – Rozdíl mezi nápadem a podnikem. Co očekávat od podnikání, jeho výhody a nevýhody oproti zaměstnání. Osobnostní charakteristiky úspěšných podnikatelů. Rozdíl mezi nápadem a podnikem. Způsoby generování nápadů, brainstorming. Riziko podnikání. Smysl a stručný obsah podnikatelského plánu. Omezení podnikatelského plánu. Po výkladové části mohou studenti, kteří nechtějí v kurzu pokračovat a vědí, že si zruší jeho zápis, odejít a neúčastnit se zbytku výuky. Ostatní budou upozorněni, že jsou do kurzu přihlášeni závazně (zde budeme spoléhat na osobní odpovědnost jednotlivců). d) Workshop – kdo je kdo? (rozdělení do skupin na ideáře, ekonomy a právníky) – aukce nápadů – tvorba týmů e) Samostatná práce (bez další účasti vyučujících) – formulace podnikatelských záměrů a příprava Elevator Pitch na další seminář Do 7 dnů od konání semináře odevzdávají jednotlivé týmy do odevzdávány v ISu soubor se stručným popisem podnikatelského záměru a kompletním složením týmu. BLOK II – KDE? 11.10.2018 Vyučující: Dana Šramková, Alena Šafrová Drášilová a) Analýza trhu a konkurence – makroprostředí, mikroprostředí, mapa konkurenčních skupin, hledání konkurenční výhody, faktory konkurenceschopnosti b) Analýza právního prostředí – relevantní oblasti právních úprav, aktuální změny a specifika, vymahatelnost práva, právo on-line prostředí a e-podnikání, daně a poplatky c) Workshop / Samostatná práce – prezentace Elevator Pitch a zpětná vazba BLOK III – KOMU? 25.10.2018 Vyučující: Dana Šramková, Alena Šafrová Drášilová a) Marketingový výzkum – nástroje, měření, STP, 4P (variace), on-line marketing, sociální sítě, nízkonákladový marketing, úskalí a omezení marketingových kampaní b) Právní aspekty marketingu – zakázané praktiky, case studies c) Workshop / Samostatná práce – volba marketingových nástrojů, rozpracování kampaně BLOK IV – KDO? 8.11.2018 Vyučující: Jaroslav Stránský, Alena Šafrová Drášilová a) Řízení lidských zdrojů – kompetence a odpovědnost, procesní a organizační struktura, přijímací pohovory, head hunting, úskalí přijímacího procesu, specifické skupiny na pracovním trhu, předsudky a rizika, náklady na pracovní sílu b) Právní formy úpravy pracovního vztahu – možnosti, výhody/nevýhody, omezení praktik při přijímání zaměstnanců, práva zaměstnance, ekonomické dopady, ukončení pracovního poměru, rizika zaměstnávání c) Workshop / Samostatná práce – procesní a organizační struktura, analýza potřeb lidských zdrojů, volba způsobu spolupráce, kalkulace nákladů na lidské zdroje BLOK V – JAK? 22.11.2018 Vyučující: Jaromír Kožiak, Martin Štěrba a) Založení podniku – volba právní formy (faktory, aspekty, výhody a nevýhody, ekonomické dopady), praktické kroky, problematika podílů spoluvlastníků, volba výše základního kapitálu s ohledem na potřeby podnikatelského záměru a další finanční vztahy, problematika ručení, kredibility, bonity, vztah právní b) Financování podniku – zdroje kapitálu (vlastní, půjčky, investoři, crowdfunding, dotace… výhody a nevýhody), investiční vs. provozní náklady c) Workshop / Samostatná práce – volba právní formy s ohledem na podnikatelský záměr, identifikace konkrétních skupin investičních a provozních nákladů, identifikace zdrojů Cash Flow a zisku, hledání možností úspor BLOK VI – KDY? 6.12.2018 Vyučující: Petr Mikuš a) Projektové řízení – Time management, volba optimální chvíle pro rozjezd podnikání, příprava projektu, plánování, časové předpoklady, omezení, náklady na čas, harmonogram, Ganttův diagram, návaznost kroků, kritická cesta b) Finanční plánování – rozpracování časových harmonogramů nákladů a výnosů, rozpočty a finanční plánování, kalkulace, hodnocení návratnosti c) Workshop / Samostatná práce – příprava harmonogramu podnikatelského záměru