Úkoly na seminář 19. 10. - zpracujte prosím individuálně a vložte do odevzdávárny Blažek Tomáš Pokuste se o definici klamavostive reklamy smyslu § 2977 OZ - můžete využít judikatury, komentářů, vlastní fantazie. V odpovědi by se mělo objevit, které prvky jsou pro klamavou reklamu charakteristické, můžete vysvětlit i na příkladu. Uvažte i možnosti sociálních sítí. Bliznecová Magdalena Posuďte Váš příklad reklamy s vrtačkou a sexy slečnou z hlediska nekalé soutěže. Argumentace by měla vyústit v závěr, zda je taková reklama nekalosoutěžní nebo ne a proč. Dvořáková Terezie Váš krásný příklad s hotelovým pokojem posuďte z hlediska nekalé soutěže i z hlediska zákona na ochranu spotřebitele. Závěry by měly obsahovat argumentaci, proč je taková reklama nedovolená, jaké nároky může uplatnit zákazník a jaké případné sankce by stihly cestovní kancelář, která tuto reklamu používá. Gajdošová Kateřina Analyzujte úpravu srovnávací reklamy a vyjádřete se k tomu, zda je povolená, popř. kdy povolená není. Dále se zamyslete nad tím, jak může srovnání přispět k tomu, aby reklama byla opravdu vhodná, přínosná a efektivní. Kasalová Natálie Mohla byste najít nějaký příklad reklamy, kterou považujete za užitečnou a přiměřenou ? Můžete pátrat kdekoli, do odevzdávárny potom stačí vložit internetový odkaz + Vaše zdůvodnění, proč si myslíte, že zrovna tato reklama je důležitá, efektivní, rozumná, přínosná. Krejčíř Petr Zkuste prosím rozebrat, jak je regulována reklama v oblasti pohřebnictví, uvést důvody, proč tomu tak podle Vašeho názoru je, zhodnotit, zda je podle Vás úprava efektivní. Můžete vyhledat i judikáty Nejvyššího soudu k této věci. Lidmila Patrik Mohl byste najít příklad, popř. příklady reklamy, u nichž vůbec netušíte, k jakému produktu reklama směřuje ? Mám na mysli reklamu, která nás zaujme, ale po jejím odeznění se sami sebe ptáme, co vlastně propagovala. Do odevzdávárny prosím vložit internetovou adresu vedoucí k této reklamě + Vaše zdůvodnění, proč si myslíte, že se odtrhla od produktu a zda bude podle Vás mít očekávaný propagační efekt. Lokajová Veronika Mohla byste najít příklad reklamy, která je jasně falešná a přikrašluje produkt, který propaguje. Vyjádřete se i k tomu, zda taková reklama není nekalosoutěžní. Do odevzdávárny stačí vložit internetový odkaz na reklamu + Vaše zdůvodnění a nekalosoutěžní rozbor. Martiniak Martin Zkuste najít příklad reklamy, která propaguje nikoli výrobky, ale životní styl daný těmito výrobky. Do odevzdávárny stačí vložit internetový odkaz na reklamu + Vaše zdůvodnění, proč si myslíte, že propagací životního stylu se vytvářejí nové potřeby + označení, jaké výrobky k tomu slouží. Michal Jiří Zkuste najít příklad reklamy, která “působí opačně”, tedy nepřizpůsobuje se záklazníkům, ale naopak formuje zákazníky k obrazu svému, aby se vrhli na produkty určitého druhu, i když budou muset změnit svoje dosavadní preference. Do odevzdávárny stačí vložit internetový odkaz na reklamu + Vaše zdůvodnění a rozbor reklamy. Mozgva Stanislav Zkuste najít reklamu, která vyvolává potřeby, a potom ji analyzujte z pohledu její právní přípustnosti nebo nepřípustnosti (nekalá soutěž, veřejnoprávní úprava). Uve’dte, které prvky v reklamě ji činí nepřípustnou či proč si myslíte, že se pohybuje na hraně právní úpravy. Pešl Martin Zkuste najít reklamu - příběh, o níž si myslíte, že má umělecké ambice, je něčím výjimečná, má originální myšlenku. Do odevzdávárny stačí vložit internetový odkaz na reklamu + Vaše zdůvodnění, proč takto reklamu hodnotíte. Pietrová Barbora Zkuste najít příklad nebo příklady nějaké pěkné historické reklamy a pokuste se o rozbor, co je dnes jinak a proč. Do odevzdávárny stačí vložit internetový odkaz na reklamu + Vaše zdůvodnění a rozbor. Přikrylová Barbora Zkuste najít příklad reklamy, která zjevně cílí na určitou zákaznickou skupinu, zdůvodněte, proč si to myslíte a vyjádřete se k právní přípustnosti či nepřipustnosti takové reklamy (třeba i obecně, např. reklamy s malými dětmi). Do odevzdávárny stačí vložit internetový odkaz na reklamu + Vaše zdůvodnění. Rozlívková Magdalena Opakuji otázku z hodnocení - jak byste se znalostí skutečného případu definovala klamavou reklamu ? Prosím o rozbor, proč je reklama klamavá, a závěry - jaké jsou prvky klamavosti. Do odevzdávárny vložte prosím i ten příklad, abychom věděli, co bylo východiskem Vašich úvah. Vilímková Barbora Vyjádřete se ke skryté reklamě - její podstata, právní přípustnost či nepřipustnost, způsob provedení, aby byla přípustná. Můžete použít i příklady a judikaturu. Fójcik Adam Zkuste se podívat na reklamu na sportku nebo jinou podobnou hru z hlediska nekalé soutěže a proveďte rozbor, zda je taková reklama přípustná nebo ne, popř. jaké jsou předpoklady přípustnosti. Posuďte tuto reklamu i z hlediska zákona na ochranu spotřebitele.