Úkol na seminář 2. 11. Provedete srovnávací analýzu dvou výrobků, které si koupíte, půjčíte nebo jinak legálně opatříte. Musí jít o výrobky navzájem substituční splňující tutéž potřebu zákazníka, např. dva plísňové sýry, dvojí müsli, dva potravinové doplňky typu multivitamín, dvě různé kávy, destiláty, dva automobily ..... Fantazii se meze nekladou. Prosíme ale o to, abyste tyto výrobky při prezentaci na semináři předvedli, alespoň na fotografii nebo videozáznamu. Musí jít o výrobky, nikoli služby. Výrobky musí pocházet od rozdílných výrobců. Budete zkoumat marketingová hlediska: - jaké cíle chce výrobce dosáhnout a jakou strategii pro jejich dosažení zvolil - na jaké zákazníky a jejich potřeby cílí - na jaký segment trhu chce proniknout - posouzení z hlediska 4E - zda může jít o marketingový trhák nebo naopak propadák - jakou roli hraje obal výrobku - jaké jsou dle Vás výhody a nevýhody obou výrobků (včetně obalu) a nezapomeňte přitom zanalyzovat i užitné vlastnosti výrobku, u potravin pak včetně barvy, vůně a chuti (tak jako u vína J) - co byste výrobcům doporučili změnit Dále výrobky posoudíte z hlediska nekalé soutěže: - zda nejsou zaměnitelné - pokud jsou propagovány, zda nejsou spojeny s problematickou reklamou - zda jeden soutěžitel neparazituje na jiném - zda nedochází k některým jednáním, která by mohla být nekalou soutěží a současně nekalou obchodní praktikou podle zákona o ochraně spotřebitele - zda konkurenti neporušují chráněná práva, zejména ochranné známky (rejstřík ochranných známek je na stránkách Úřadu průmyslového vlastnictví) Fantazii se opět nekladou meze, provedete prostě dokonalou právní pitvu obou výrobků. Řešení vložte prosím opět do odevzdávárny, bude otevřena do 31. 10. do 23.00 hod. Děkujeme a těšíme se na Vaše srovnání.