Typologie zákazníků v ČR I. (Hálek, V., 2005) Hospodyně lPesimisté, nespokojení, většinou se základním vzděláním, šetrní, netouží po majetku Nespokojení materialisté lNeochota přizpůsobit se změnám, pasivita, znechucenost, významné jsou peníze, jejichž nedostatek je frustruje Typologie zákazníků v ČR II. Čeští kutilové lVysoký příjem, konzervativní pohled na svět, důležitá je sice práce, ale vlastní pohodlí je daleko významnější Snílci lOptimisté, jímž chybí sebevědomí a peníze, nemají rádi změny, rádi sportují a dbají o svůj zevnějšek Typologie zákazníků v ČR III. Mladí a bezstarostní lNejmladší spotřebitelé žijící většinou s rodiči, jež netíží zodpovědnost Profesionální hobbyisté lVelmi se zajímají o dění ve společnosti, neznají volný čas, k práci přistupují zodpovědně Typologie zákazníků v ČR IV. Luxusní suverénky lDynamické, vysokoškolsky vzdělané ženy s jasnou představou o své budoucnosti mající odpovídající příjem, peníze představují svobodu, nakupují kvalitní a drahé věci Aktér změn lMladý, aktivní, sebevědomý a úspěšný muž s vysokým příjmem, optimista se zálibou cestování mající zájem o kulturu, politiku a rodinu Typologie zákazníků v ČR V. Dáma ze staré školy lDrží se „osvědčených“ kulturních hodnot a pořádků, zajímá ji kultura, politika a rodina, snaží se pomáhat druhým ? Jaké produkty navrhnete pro jednotlivé skupiny? Jak oslovíte danou osobu (média, kanály)?