2. blok
1) Klima ve třídě
(Michal)
Během této lekce se společně zaměříme na téma „Klima ve
třídě“.
Klíčové otázky
Jak vytvořit příjemnou atmosféru, ve které se studentovi dobře učí? Na čem ve třídě skutečně záleží? Jaké jsou potřeby studentů? Jak má vypadat vyučovací hodina? Na čem záleží? Co dělat a co nedělat, abych jako vyučující nadchnul pro obor? Jak mluvit? A jakých reakcí se raději vyvarovat?Zdroje k rozvoji
Budete-li chtít, můžete se za účelem příprav svých hodin (a též za účelem přípravy na 2. blok street law) podívat na některé z níže uvedených materiálů.
Krátké video ke vzdělávání
6 problémů s naším školním systémem - YouTube
Film ke svobodě vzdělávání
Svobodné děti (svobodnedeti.cz)
Jeden z článků ke svobodě vzdělávání
"Nakonec bych doplnil, že si nemyslím, že bychom měli zrušit školy a nahradit je ničím. Děti se vzdělávají samy, ale my dospělí máme zodpovědnost poskytnout prostředí, která jim to umožní dělat optimálním způsobem." Peter Gray SvobodaUčení.cz Sedm hříchů našeho systému nuceného vzdělávání - SvobodaUčení.cz (svobodauceni.cz)
Literatura pro zájemce
ČAPEK, R. Uč jako umělec. Malá kniha o
velkých myšlenkách. 2020.
ČAPEK, R. Líný učitel. Jak učit dobře a
efektivně. 2018.
ČAPEK, R. Moderní didaktika. Lexikon
výukových a hodnotících metod. 2015.
GRAY, P. Svoboda učení. Jak nechat děti
rozhodovat o svém vzdělání. 2016.
NEILL, A. S. Summerhill. Příběh první
demokratické školy na světě. 2015.
NOVÁČKOVÁ, J. a D. NEVOLOVÁ. Respektovat a
být respektován. Cesta k sebeúctě a zodpovědnosti. 2. vydání. 2020.
PETTY, G. Moderní vyučování. 2013.