Aplikace MS Office

Úvodní přednáška

V rámci úvodní přednášky se studenti dozví, jak bude celý kurz Aplikace MS Office rozvržen, co bude obsahovou náplní jednotlivých bloků výuky a jaké jsou požadavky na úspěšné ukončení předmětu. Jako primární elektronická podpora je určena interaktivní osnova, kde budou v průběhu semestru dostupné veškeré podklady pro jednotlivé bloky výuky a praktická cvičení.

Výuka bude rozdělena do dvou tematických bloků, které korespondují se dvěma klíčovými aplikacemi MS Office:

  • MS Word
  • MS PowerPoint

MS Word

Tato aplikace je vzhledem ke svému rozšíření mezi jednou z nejpoužívanějších v oblasti přípravy dokumentů. V rámci výuky budou detailněji probrány nejen stěžejní funkce, které jsou potřebné pro přípravu dokumentů v průběhu studia (především závěreční práce a odborné články), ale i funkce použitelné pro administrativu a pokorčilou práci s bibiografií. První blok seminářů provede uživatele základními i pokročilými funkcemi aplikace. Vzhledem k širokým možnostem MS Word budou některé funkce probrány pouze přehledově, na základní prvky každodenní práce bude zaměřena větší pozornost. Výčet základních témat je uveden níže:

  • Seznámení se s pracovním prostředím MS Word 2007
  • Klávesové zkratky
  • Vytvoření dokumentu a základní orientace
  • Práce s obsahem dokumentu
  • Práce s obrázky a tabulkami
  • Vzhled stránky, oddíly, textová pole, styly
  • Styly, práce s odkazy
  • Citace a prameny (alternativa – aplikace Zotero), zabezpečení
  • Revizní nástroje
  • Zabezpečení
  • Užitečné tipy

MS PowerPoint

Obsahem druhé částí kurzu je seznámení s aplikací MS PowerPoint a možnostmi vytváření správných prezentací. Kromě práce s aplikací MS PowerPoint jakou takovou, bude jedna z lekcí orientována na rady a doporučení související s návrhem správné prezentace, důraz bude kladen také na vystupování přednášejícího. Studenti si prakticky vyzkouší přípravu vlastní prezentace včetně přednesu, klíčové z tohoto pohledu je poskytnutí zpětné vazby od studentů i vyučujícího. Výčet základních témat je uveden níže:

  • Koncept a použití prezentací
  • Seznámení s pracovním prostředím MS Word 2007
  • Režimy zobrazení
  • Užitečná nastavení
  • Základní práce s dokumenty
  • Práce s textem a objekty
  • Šablony a jejich použití
  • Grafy a tabulky
  • Možnosti tisku
  • Doporučení, jak vytvářet přehledné prezentace