Koulová, Staufčíková „Projekt je podnik žáka, činnost, za kterou převzal žák plně odpovědnost“. logoKurz.jpg Ò zrod se přičítá pedagogickým směrům konce 19. a začátku 20. století Ò první projektové vyučování se objevuje v USA pod vlivem psychologa a pedagoga Johna Deweye Òu nás ve 30. letech 20. století Òmotivace pro žáky Òdiskuze Òdobrá argumentace Òřešení problémů Òhledání a zpracovávání informací Òspolupráce Òformulovaní názorů Òtvořivost Òpropojení poznatků z různých předmětů Òsmyslové vnímání žáků a prožitek Ò picGirl.jpg Òřešen jeden přesně vymezený problém Òstanoven jasný a určitý cíl projektu Òjasně vymezený časový úsek Òžáci projevují vlastní iniciativu Òje nutně spjatý s praxí a reálným životem Òučitel se posouvá spíše do role průvodce, poradce, povzbuzovače Òtémata jsou motivační ÒDle navrhovatele : Òspontánní (nápad pochází od žáků) Òumělé (nápad pochází od učitele nebo z vnějšího zdroje (například zadání soutěže) Òkombinované (nápad je společným dílem žáků a dalších osob (například učitel doplní nápad, upřesní ho) ÒDle místa : Òškolní (projekt se celý realizuje v rámci výuky) Òdomácí (projekt se celý realizuje mimo výuku) Òkombinované (projekt je realizován zčásti v rámci výuky, zčásti mimo ni) ÒDle počtu žáků : Òsamostatný (projekt řeší jednotlivec) Òskupinový (projekt řeší 2 a více žáků, ale ne celá třída) Òtřídní (projekt řeší celá třída) Òceloškolní ÒDle času : Òdlouhodobé Òkrátkodobé ÒDle předmětu: Òjednopředmětové Òmezipředmětové Òvšechny ÒDle cíle: Òpro získání poznatků Òpro opakování Òpro aplikaci Ò Òmotivace žáka Òpříprava informací, materiálů Òpromyšlení, rozvržení Òrealizace Òprezentace Òzhodnocení skolak.gif Òtémata projektů Òmotivace žáků Òzpůsoby zpracování projektů Òzpůsoby hodnocení logo_ucitel2.jpg Zivocichove 051.jpg vesmir.JPG