Komunikace ve výživě Vyučující: PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. Mgr. Veronika Březková MVDr. Halina Matějová Organizace předmětu nvýuka: úterý 13,00- 15,30 hod, Kampus LF učebna č. 111, výuka bude probíhat do konce dubna (23. 4. 2013 poslední) + 2 středy dopoledne (pravděpodobně 17. 4. a 24. 4. 2013) n nkontakt na vyučující: n muzikova@ped.muni.cz n veronikabrezkova@gmail.com n nzakončení předmětu: zápočet – aktivní účast, kolokvium – splnění všech úkolů zadávaných během výuky n n Komunikace ve výživě n ndle prostředí nškola (MŠ- VŠ) nmédia (TV, rozhlas, internet) ninstituce (zdravotnická zařízení, obchod, obec, ministerstva) ndle věku a vzdělání ns dětmi, s dospívajícími, s dospělými, se seniory ns laickou veřejností, s odborníky, s lékaři ndle zdravotních specifik ntěhotné, kojící ženy nzdraví v rámci prevence (sportovci, estetika) nnemocní (pacienti) ndle formy nverbální (ústní, písemné od popularizační po odbornou) nneverbální (vaše neverbální působení, grafické) nkomplexní (propagace, reklama) n Komunikace ve výživě nCo je k úspěšné komunikaci potřeba? n nosobnostní projev (zdravé sebevědomí, odbornost, důvěra od pacienta, autorita, rovnocenné partnerství…) njazykový projev (spisovný jazyk, pojmová analýza, srozumitelný projev, přiměřenost sdělení, logický řád myšlenkového procesu...) nmotivace (promyšlená motivace všude tam, kde půjde o edukaci) nzpětná vazba (když jde o edukaci, při práci s klientem, pacientem…) Organizace předmětu nSylabus předmětu – IS MU n nCo studenti očekávají od tohoto předmětu: MC900441902[1] OBEZITA – epidemie 3. tisíciletí vzdělávací konference nosobnostní projev a vystupování (zdravé sebevědomí, odbornost, důvěryhodnost, rovnocenné partnerství, zaujetí, nadšení, neverbální komunikace, řeč těla, vzhled…) njazykový projev (spisovný jazyk, pojmová analýza, srozumitelný projev, slovní vycpávky, nápadné opakování slov, slovních spojení,..) nobsah sdělení (přiměřenost a srozumitelnost sdělení, zajímavost, atraktivnost, logický řád myšlenkového procesu, dobře připravené sdělení….) nmotivace a upoutání pozornosti (prezentace, vizuální pomůcky, ukázky, videa,… nzpětná vazba (byla nějaká zpětná vazba ve vztahu k posluchačům ?) ncelkový dojem (co bylo dominantní, jaké prvky nejvíce ovlivňovaly celkový dojem) nostatní (co Vás upoutalo, zaujalo,…) Děkuji za pozornost Obezita