KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE •definice •obsah vzdělání /učivo/ v širším významu, veškerá zkušenost žáka, činnosti v procesu osvojování si učiva •proč, koho, co, kdy, jak, za jakých podmínek, s jakými očekávanými efekty • • •dokumenty •Národní program rozvoje vzdělání v České republice – Bílá kniha •školský zákon č. 56/2004Sb, o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání •Rámcový vzdělávací program •Školní vzdělávací program • • • CÍLE VZDĚLÁVÁNÍ KLÍČOVÉ KOMPETENCE 2. Podněcovat žáky k tvořivému myšlení 3. Vést žáky k všestranné komunikaci 5. Připravovat k projevům svébytnosti 6. Vytvářet potřebu projevovat pozit. city 7. Učit rozvíjet a chránit fyzic.a dušev. zdraví 8. Vést k toleranci a ohleduplnosti 9. Rozvíjet schopnosti vzhl. k profesní orientaci F pracovní E občanské D sociální a personální C komunikativní B k řešení problémů A k učení 1. Umožnit žákům osvojit si strategie učení 4. Rozvíjet schopnost spolupracovat RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM VZDĚLÁVACÍ OBLASTI •JAZYK A JAZYKOVÁ KOMUNIKACE –Český jazyk a literatura –Cizí jazyk •MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE •INFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE •ČLOVĚK A JEHO SVĚT •ČLOVĚK A SPOLEČNOST –Dějepis –Výchova k občanství •ČLOVĚK A PŘÍRODA –Fyzika –Chemie –Přírodopis –zeměpis •UMĚNÍ A KULTURA –Hudební výchova –Výtvarná výchova •ČLOVĚK A ZDRAVÍ –Výchova ke zdraví –Tělesná výchova •ČLOVĚK A SVĚT PRÁCE •DOPLŇUJÍCÍ VZDĚLÁVACÍ OBORY –Další jazyk –Dramatická výchova • – PRŮŘEZOVÁ TÉMATA TEMATICKÉ OKRUHY •OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA • •VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA • •VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH • •MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA • •ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA • •MEDIÁLNÍ VÝCHOVA VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI •VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE ZDRAVOTNÍM POSTIŽENÍM A ZDRAVOTNÍM ZNEVÝHODNĚNÍM •VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SOCIÁLNÍM ZNEVÝHODNĚNÍM • •VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH • •MATERIÁLNÍ , PERSONÁLNÍ HYGIENICKÉ ORGANIZAČNÍ A JINÉ PODMÍNKY PRO USKUTEČŇOVÁNÍ RVP • •PŘÍLOHA: RVP ZV - PŘÍLOHA UPRAVUJÍCÍ VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ S LEHKÝM MENTÁLNÍM POSTIŽENÍM ŠKOLNÍ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM •VÝCHOVNÉ A VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE ŠKOLY •VÝCHOVNÉ A VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE VYUČOVACÍCHPŘEDMĚTŮ • UČEBNÍ OSNOVY •ROZPRACOVANÉ VÝSTUPY •ROZPRACOVANÉ UČIVO •HODNOCENÍ ŽÁKA •HODNOCENÍ ŠKOLY •STANDARDY • NORMA, MĚŘÍTKO, TVOŘÍ VÝCHODISKO PŘI HODNOCENÍ, VYJADŘUJE CÍLOVÉ POŽADAVKY • - STANDARDIZOVANÉ TESTOVÁNÍ VĚDOMOSTÍ ŽÁK • • • • Analýza školních vzdělávacích programů pro základní vzdělávání za období 2007–2011