9th week: REVISION LESSON. Conversation: Narrate about your past. Plan your future. Describing of Human body. Grammar: Past and Future tenses. Where are you going? Where did you go? Where are/were you? Dneska jdu na oběd. I go for a lunch (I walk). – present Dneska půjdu na oběd. I will go for a lunch (I will walk). – future Dneska jedu do Prahy. I go for to Prague (I go by something). – present Dneska pojedu do Prahy. I will go to Prague (I will walk). – future Jdu NA + accusative (destination prep) Ambasáda > Jdu na ambasádu Univerzita > Jdu na univerzitu Káva > jdu na kávu Lekce > jdu na lekci Jdu k doktorovi. Jdu ke kamarádovi. Jedu (I go) ¾ Jedu autobusem (by bus, I také the bus, I use it). o Čím jedeš? What do you go with/by? o Jak jedeš do školy? ¾ Jdu do autobusu (I go inside the bus). o Kam jdeš? Where do you go (to)? ¾ Dívám se na autobus. (I watch the bus, I am looking at it) o Na co se díváš? ¾ Jsem v autobuse. (I am in the bus) o Kde jsi? Where are you? Kam cestuješ? – Cestuju do Norska. Kam jdeš? Znáte Martina? – Do you know Martin? Znáte fotbalistu? Znáte českého fotbalistu? Jakého českého fotbalistu znáš? Neznám žádného českého fotbalistu. Znáte nějakého českého fotbalistu? Do know some czech footbal player? Ne, neznám žádného českého fotbalistu. Jak Petr lyžuje? How „is his skiing skill"? How does he ski? Petr lyžuje dobře. Jak se máš? Jak studuje Petr? – Studuje špatně. Studuje hodně. Jaký je tvůj telefon? Jaká je tvoje matka? Jaké je tvoje pivo? – Máš nějaký android telefon? Ne, nemám žádný android telefon. Jakého máš syna? Nemám žádného syna. Moje minulost (my past). Answer the questions. Work in pairs. Ask and mark your answers. How was your life different? — Kdy ses narodil/a? < Kdy jsi se narodil? — Co jsi dělal/a první rok? — Co jsi dělal/a druhý až pátý rok? — Kdy jsi začal/a chodit do školy? to go regularly — Co jsi dělal/a ve škole? — Co jsi rád/a dělal/a, když jsi měla o 12 let? o 15 let? o 18 let? — Kdy jsi přijel do Brna? — Jaký byl tvůj první den v Brně? — V jakých zemích jsi byl/a? (what countries you have been to) — Jaké památky / co zajímavého jsi viděl/a? (what monuments / interesting you have seen) Můj život za 30 sekund. — Prepare a presentation of your so far life. Moje budoucnost (my future). Answer the questions. Work in pairs. Ask and mark your answers. How are your plans different? — Co budeš dělat za 10 let? (in 10 years) — A za 20 let? — A za 50 let? — Plánuješ rodinu? Kde bude tvoje rodina bydlet a jaká bude? — Kam plánuješ cestovat? — Co chceš vidět a co chceš dělat? — Kde budeš bydlet? Jaký bude tvůj dům/byt? Vocabulary Šel jsem do školy, když jsem měl 6 let. (when I was/ „had“ 6) Chodím do školy = I go to school (regularly) Chodil jsem do školy = I used to go Jezdím do školy tramvají. (I go everyday) Jezdil jsem tramvají (I used to go by tram) Jsem Čech / Jsem Řekyně. I am Czech / Greek (national) Jsem z České republiky. I am from CZ. Jsem z Řecka = I am from Greece. Mluvím řecky. I speak greek. Jeden Řek mi řekl, kolik je v Řecku řek, a já mu řekl, že nejsem Řek, abych mu řekl, kolik je v Řecku řek. Jedu do Prahy. = I go to Prague. Kam jedeš? Jsem v Praze. = I am in Prague. Kde jsi?