Čeština pro cizince IV 1.____ člověk nerad pracuje. 2.________ člověk chce vědět a vidět všechno. 3.________ člověk chce všechno. 4.____________ člověk často nemá domácí úkol. 5.________ člověk se nebojí. 6._________ člověk rád vstává brzy. 7.________ člověk nerad lže. 8._______ člověk říká prosím a děkuju. Líný Zvědavý Sobecký Zapomnětlivý Statečný Pracovitý Upřímný Zdvořilý Čeština pro cizince IV Talking Medicine: OPAKOVÁNÍ (lekce 5 a 6) 1.senná rýma 2.černý kašel 3.šedý zákal 4.zelený zákal 5.srdeční selhání 6.zánět slepého střeva 7.plané neštovice 8.žaludeční/ bércový vřed A. Doplňte názvy nemocí. Čeština pro cizince IV Talking Medicine: OPAKOVÁNÍ (lekce 5 a 6) 1.ostrá 2.mírná 3.pulzující 4.tupá 5.chronická B. Jaká může být bolest? Čeština pro cizince IV Talking Medicine: OPAKOVÁNÍ (lekce 5 a 6) 1.udělalo/ dělá 2.při 3.bolest 4.potíže/ problémy 5.Když 6.příznaky 7.inkubační 8.námaze C. Doplňte vždy jedno slovo. Čeština pro cizince IV Gramatika: OPAKOVÁNÍ (lekce 15 a 16) 1.dražší/ luxusnější 2.nebezpečnější 3.mladší 4.zdravější 5.agresivnější 6.populárnější 7.vážnější A. Complete the sentences with a suitable adjective in the correct form. agresivní – drahý – mladý – nebezpečný – populární – vážný – zdravý Čeština pro cizince IV Gramatika: OPAKOVÁNÍ (lekce 15 a 16) 1.nejstarší 2.nejvyšší 3.nejdelší 4.největší 5.nejznámější B. Complete the sentences with a suitable adjective in the correct form. dlouhý – starý – velký – vysoký – známý Čeština pro cizince IV Gramatika: OPAKOVÁNÍ (lekce 15 a 16) 1.Kdybych nebyla nemocná, šla bych s tebou do kina. 2.Kdyby nestudoval medicínu, studoval by biologii. 3.Kdybyste měli děti, neměli byste tolik času. 4.Kdybys víc odpočíval, nebyl bys tak unavený. C. Rewrite the sentences using the conditional sentence structure (with KDYBY). (oni) nepsat zítra test – jít brzy spát Kdyby ____________________________ nepsali zítra test, šli by brzy spát. Čeština pro cizince IV Gramatika: OPAKOVÁNÍ (lekce 15 a 16) 1.Bolí mě hlava. Co mám dělat? 2.Můj tatínek neumí dobře anglicky. Co má dělat? 3.Moje kamarádka váží 90 kilo. Co má dělat? 4.Naši sousedi hrajou každý večer na klavír. Co máme dělat? D. Give advice using MĚL BY/NEMĚL BY. Jsem pořád unavená. Co mám dělat? Měla byste … Neměla byste …