nEdukační standardy n nJuřeníková,P.: Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. nISBN 978-80-247-2171-2 Edukační standardy nDefinice dle Gladkij, 2003. – „model nebo základní norma pro srovnání; závazná míra pro hodnocení“ nES jsou dohodnutou normou, měřítkem, kritériem pro zajištění profesionální kvality edukace. n Co ES ovlivňují n nKvalitu edukace nUmožní objektivně hodnotit kvalitu edukace nJe to závazná norma pro edukátory nVytyčuje minimální požadavky, které je třeba při edukaci splnit n Části ES nTéma edukace nCíl edukace nPro koho je standard závazný, kdo se jím musí řídit nDobu platnosti standardu nJak často bude standard kontrolován, kdo bude kontrolovat nKritéria zabezpečení plnění standardu nAudit Kritéria zabezpečení standardu nStrukturální – kdo bude edukovat, jaké pomůcky budou potřeba, kdy a kde se bude edukovat, kam se provede zápis o edukaci nProcesuální – popis postupu edukace nKritéria výsledku – co nového edukant získá v oblasti vědomostí, dovedností a postojů. Audit ES nHodnotí plnění stanovených kritérií nNejčastěji se hodnotí metodou pozorování (pozorujeme PA/ZZ při edukaci), nebo pokládání kontrolních otázek edukantovi, lze kontrolovat pomůcky a záznam do zdravotnické dokumentace. nPřidělují se body a jejich počet se vyhodnocuje: splnění či nesplnění standardu. Všude se uvádějí jména auditorů i kontrolované osoby, podpisy. Téma k BP nKvalita edukace v práci PA/ZZ nEdukační činnost PA/ZZ v …. nLze upřesnit na např. oblast předoperační přípravy (viz EBM a jeho modifikace: porodní asistence založená na důkazech), poradenství při kojení, prevence zánětlivého onemocnění rodidel, prevence reprodukčního zdraví žen i mužů, … n