Dvouvýběrový t-test - úkolem je srovnat, zda se liší naměřené hodnoty ve skupině normálních dětí od skupiny dětí téměř ztracených - jedná se o dvouvýběrový test, protože porovnáváme mezi sebou dvě nezávislé skupiny (každé dítě patřilo buď do jedné nebo do druhé skupiny) - než provedeme vlastní test, musíme ověřit předpoklady testu – kapitola 10 v přednášce č. 10 (žlutý rámeček) - dvouvýběrový t-test – výpočty podle vzorečků na snímcích 9-11 v přednášce č. 8 (oranžový rámeček) - dvouvýběrový t-test pomocí p-hodnoty (softwarové řešení; zelený rámeček) Poznámky: při nedodržení předpokladů může test dávat chybné výsledky! pokud by předpoklady nebyly splněny, použili bychom neparametrický test (Mann-Whitney) první způsob testování pomocí kritického oboru lze spočítat ručně a kritický obor určit na základě kritické hodnoty v tabulkách (excel nám jen ulehčuje rutinní výpočty) testování pomocí p-hodnoty je možné jen použitím nějakého softwaru oba způsoby musí mít stejný závěr! jedná se o totéž jen jiným způsobem! Pečlivě testy projděte, jeden z nich budete muset použít do projektu ke zkoušce!