Pedagogická psychologie - semináře
Management třídy: Není to souboj
Vítejte v dalším semináři.
Každý se snažíme své žáky zaujmout a nadchnout pro učení. Někdy se nám ale v průběhu výuky objeví situace, které potřebujeme rychle a efektivně řešit a nevíme, jak na ně. V tomto online semináři bychom vám chtěli nabídnout postupy a myšlenky, které se obecně při práci se třídou vyplácejí.
Pamatujte: Vedení třídy nikdy není souboj. Nejde o to vyhrát nad žáky a studenty, ale naučit se s nimi pracovat tak, aby se vám dobře spolupracovalo a vaše práce měla co největší dopad.
Management třídy
Prezentace k semináři
Techniky ke zvládání neadekvátního chování
Jakým způsobem vlastně můžete postupovat, když se žáci nechovají adekvátně? Jak s nimi pracovat, aby to bylo účinné?
Nápadník aktivit pro podporu dobrých vztahů ve třídě
Publikace která vznikla z projektu SCIO, která obsahuje 65 zábavných aktivit, které může využít učitel pro posilování dobrých vztahů mezi žáky ve třídě nebo přírodě na školních výletech. Jsou zde doporučení a rady jak je možné lépe porozumět vztahům mezi žáky, rozvíjet je hned od počátku, a předcházet tak výskytu vážných vztahových problémů. Zároveň se snaží upozorňovat na úskalí, která mohou učitele při práci s technikami potkat, a nabízí doporučení, jak na ně reagovat. V publikaci se také můžete dočíst, jakým způsobem nastavovat nejužitečněji pravidla ve třídě a jak s nimi dále pracovat.
Rozšiřující zdroje
Rozhovor s norskou psycholožkou o špatném chování ve škole
Děti se chtějí chovat dobře, chtějí, aby se jim ve škole dařilo, touží po úspěchu. Jsou závislé na dospělých, nemůžou si dovolit být neustále v konfliktu, je to pro ně nebezpečné a velmi namáhavé. Kdyby věděly, jak se chovat lépe, jistě by to dělaly.
Zkuste u dítěte rozpoznat náznaky toho, že se blíží „záchvat“, a zastavte ho dřív, než se rozjede. Čím dřív zasáhneme, tím víc nástrojů máme k dispozici.
Když pracujete jako učitel, je dobré mít v zásobě dovednosti, jak uklidnit sebe i rozrušené dítě. Existují v zásadě tři typy regulace.