Informační vzdělávání pro záchranáře a porodní asistentky

Ukončení předmětu

V průběhu semestru byste měli splnit všechny potřebné dílčí aktivity pro ukončení předmětu (viz organizace předmětu):

  • tři testy,
  • tři úkoly a vzájemné hodnocení (2x pro každý ze tří úkolů),
  • účast na třech praktických cvičeních (případně neúčast omluvená ze zdravotních důvodů).
Všechny výše uvedené aktivity je nutné splnit. Pokud se vám to nepodařilo ve stanoveném termínu, musíte je splnit dodatečně (nejpozději do 31. 8.), abyste mohli předmět ukončit. Co vám chybí, si můžete ověřit v poznámkových blocích. Jako sankce za nedodržení termínu nedostanete za aktivitu žádné body.

Veškerý studijní obsah, včetně dílčích aktivit, byste měli zúročit v seminární práci. Její zadání, včetně vymezení sledovaných kritérií a počtu bodů, které za ně můžete získat, najdete níže.

Pokud již máte všechny aktivity splněné, je na čase ověřit si, kolik se vám podařilo získat bodů. K tomu vám nejlépe pomohou autosumarizační poznámkové bloky, kde uvidíte součet získaných bodů. Podle celkového počtu bodů se nacházíte v jedné z možných situací:

  • méně než 70 bodů: předmět si musíte zopakovat, ale aktivity splněné v tomto semestru se vám přenesou jako splněné do dalšího semestru,
  • 70-89 bodů: pokud si předmět nechcete zopakovat, musíte se dostat nad hranici 90 bodů doplněním náhradního úkolu (zadání najdete níže),
  • 90 a více bodů: předmět vám zapíšeme jako splněný.

Pozor! Pro úspěšné ukončení předmětu je nutné vedle získaného počtu bodů mít min. 35 bodů za seminární práci. Pokud tedy překračujete hranici bodů díky dílčím aktivitám, musíte získat více bodů.


Seminární práce

Závěrečný úkol by měl ověřit, že jste nejen kurzem prošli, ale pochopili jste i to, co vám měl předat. Zároveň jde ale jen o část celosemestrální práce, tomu odpovídá nastavení náročnosti zadání:

  • Rozsah přibližně 8000-10000 znaků (asi 5 stran, může to být o něco nad i pod uvedený interval, ale výrazně byste se od něj vzdálit neměli) vlastního textu, tedy bez hlavičky (název práce, jméno autora, abstrakt, obsah...) a bez seznamu použitých zdrojů,
  • Vhodně zvolený název odevzdaného textu (např. nejde o název celé bakalářky, z níž ale úkol je jen 5 stran) a správně napsaný abstrakt v rozsahu cca 500 znaků,
  • Splněné požadavky na odborný text (např. vhodné využití odborných termínů, naplněný deklarovaný cíl, správná argumentace, dobrá jazyková a typografická úroveň, správná práce s literaturou v textu i v seznamu zdrojů s využitím normy AMA...),
  • Můžete odevzdat text odevzdaný v tomto i jiném předmětu jako váš úkol.

Úkol odevzdejte do odevzdávárny v termínech:

  1. do 31. 5. 2021
  2. do 30. 6. 2021
  3. do 31. 8. 2021

Hodnocení zjistíte přes poznámkový blok. Pokud bude nutné úkol opravit pro získání většího počtu bodů (minimum pro úspěšné ukončení předmětu je 35 bodů), soustřeďte se na zlepšení dle připomínek popsaných v poznámkovém bloku, které by vám IS měl také automaticky zaslat e-mailem. Opravu vložte jako další soubor (původní nechte v odevzdávárně kvůli archivaci).

Pro přiblížení, co bude na práci hodnoceno a jakou to bude mít váhu pro celkový výsledek, uvádíme následující tabulku s příklady hodnocených aspektů a maximálním možným bodovým ziskem v jednotlivých kritériích:

Kritéria
Max. počet bodů
AbstraktRozsah, obsah (jasné závěry, shrnutí jádra sdělení), ne anotace3
Terminologie a odbornostPoužití odborných pojmů, definování potřebných pojmů, hloubka řešeného tématu (ne povrchnost nebo popularizační text)10
Argumentace a vlastní textNe dlouhé referátové pasáže nebo pasáže ve formě výpisků, srovnání informací z více zdrojů, podložené argumenty10
Celistvost textuPosloupnost řešení tématu k jasnému a definovanému cíli, úvod a závěr (s jasnými a logickými závěry vyplývajícími z vlastního textu)5
Struktura textuPořadí kapitol, vhodné členění textu na věty, odstavce a kapitoly, rozsah textu, vhodné nadpisy a titulky vyjadřující obsah dané části textu, propojení všech částí textu, včetně citací na vlastní text10
Práce se zdrojiCitování a parafrázování, ne plagiátorství, odkazování v textu, bibliografické záznamy dle AMA15
Výběr zdrojůVhodné typy zdrojů (monografie, recenzované články), zahraniční literatura, kredibilita autora, aktuálnost, využití primárních zdrojů7
JazykGramatika (velká písmena, shoda podmětu s přísudkem, čárky ve větách), stylistika (logický plynulý text, výčty jen tam, kde je to vhodné, myšlenková návaznost odstavců)5
Grafické zpracováníFormátování, zápis znaků (číslic, speciálních znaků, použití mezer, jednopísmenné předložky na konci řádku), vizualizace5

Pokud si chcete udělat představu, jak vypadala seminární práce přijatá v minulém roce, můžete se podívat na příklad zpracování . Pozor! V loňském roce bylo o něco odlišné zadání (např. nebyla nutná citační norma AMA), hlavní parametry ale zůstaly. Ke zpracování jsem měla připomínky, ale jen drobnější (jazyk, typografie, vhodnější umístění jedné podkapitoly atd.).

Náhradní úkol

Tento úkol je náhradou za nedostatek získaných bodů v průběžných aktivitách během semestru. Nejde o nic bezúčelného. Vy si zopakujete řešenou látku a zamyslíte se kriticky nad ní a nám pomůže ve zlepšení kurzu v příštích letech. Předmětem náhradního úkolu je totiž reflexe jednoho modulu v e-kurzu. Co reflexe v kontextu výuky znamená, vám může přiblížit třeba definice na Wikipedii.

Než začnete úkol zpracovávat, využijte sdílený dokument, kde si rozdělíte moduly, abych získala reflexi na každý z nich. V tuto chvíli jsou u každého modulu tři místa (nečekám větší množství úkolů), pokud se ale stane, že budou obsazená všechna místa u všech modulů, přidejte si nové místo.

Reflexe bude písemná v rozsahu 3000-4000 znaků (asi 1-2 stránky A4). Jejím obsahem je kritické vlastní zhodnocení celého obsahu modulu, tedy všech částí (studijní materiál, doporučené zdroje, příklady, zadání a hodnocení úkolu...). Výslednou reflexi vložte do odevzdávárny nejpozději do 31. 8. 2021. Za každý zpracovaný modul získáte 5 bodů.

Zpětná vazba sice bude subjektivní, ale měla by zůstat konstruktivní. Základem při tom je zdůvodňovat, proč je vaše hodnocení právě takové (při pozitivním i negativním hodnocení). Nebojte se upozornit na dobré i špatné prvky modulu. V případě těch špatných je pak vhodné uvést, jak byste navrhovali prvek změnit (přitom myslete na neovlivnitelné parametry, např. počet kreditů za kurz a tomu odpovídající požadavky na časovou náročnost atd.). Pokud vůbec nevíte, co do reflexe psát, zkuste si položit otázky (a klidně je i napište do úkolu), které bych vám mohla dát, kdybychom se o kurzu bavili (např. Bylo zadání úkolu srozumitelné? Která část tématu pro vás byla nová a v čem? Na kterou část látky byste potřebovali praktický příklad pro lepší pochopení?).

Následující