Pedagogická psychologie - rozšiřující témata

Šikana: Je to hlavně o prevenci

Opakování z předchozího tématu
 Zkuste pár slovy nebo jednou větou odpovědět na následující otázky:

1. Jaké znáte chybné cíle chování (podle Dreikurse)?

2. Jak se můžete „předpřipravit“ pro efektivní zvládání obtíží s chováním ve třídě?

3. Vyjmenujte některé ze zásad zvládání obtížných situací s žáky.

4. Co vám může pomoci při ztišení třídy?

5. Která z technik konfrontování žáka chovajícího neadekvátně vás zaujala?

Prezentace k nastudování:
PDF ke stažení


Užitečné odkazy:

Minimalizace šikany (Informační portál a poradna)
Stránky zaměřené na šikanu. Jak ji poznat, jak s ní pracovat. Jsou zde odkazy, kam se případně obrátit. Je tam také kontakt na poradnu, na kterou se mohou obrátit nejen rodiče a děti, ale také samotní pedagogičtí pracovníci. Je možné se tam poradit, když nevíte jak postupovat, nebo když už jste něco podnikli a chtěli byste to zkonzultovat.

Metodika MŠMT
Metodika k porozumění šikaně, jak jí předcházet, rozpoznat a jak dále postupovat.

Procvičte si informace z dnešního semináře:

Zkuste si odpovědět na následující otázky, které vám pomohou identifikovat nakolik jste porozuměli probírané látce

1.       Jaký je rozdíl mezi škádlením a  šikanou? 

(uveďte některé typické znaky, podle kterých můžeme šikanu rozpoznat)

2.       Které jméno se pojí s prevencí šikany? Které jméno se pojí s intervencí šikany?

3.       Ve kterém stádiu šikany je tzv. klíčový moment (vytvoření jádra)?

4.       Jaká jsou hlavní doporučení pro někoho, kdo se stal obětí kyberšikany?

5.       Uveďte tři různé způsoby, jak se dá pracovat se třídou v rámci prevence šikany.


Rozšiřující (nepovinné) zdroje:

Povídání o šikaně
Video, kde psycholog popisuje jak šikana probíhá, jakým způsobem s ní pracovat, jak ji poznat.



A nyní prostor pro Vás:

Otázky/myšlenky/připomínky pište do diskuzního fóra nebo si je připravte k diskuzi do online prostoru. 

Následující