Kterým tématům se věnuje tato lekce?
Ztráty obydlí vinou přírodní katastrofy (až na povodně) či
nedostupnost potravy vinou sucha se Česka netýkají, ale vlny veder občas
ano. Ohrožují zejména staré lidi. Jak se při nich chovat? Jak teploty
snižovat i v exteriérech?
Souvisejícím tématem je „pokojová teplota“. Je vhodné, aby byla stálá (po
celý den, po celý rok)? Jaké teploty bychom měli mít doma i jinde v
interiérech v zimě? Jaké bývají u nás a v cizině?
Proč jsou interiéry domů splňujících pasivní standard v
mrazech či vedrech příjemnější než interiéry domů substandardních?
Existovala sezónní adaptace, existuje, měla by?
Vadí v zimě relativní vlhkost nad 50 %? V jakých interiérech? Jaká bývá v létě?
Co se patří považovat za polutant? Cokoliv, co přidáváme do přirozeného prostředí. Může to být látka (CO2), teplo, záření (vlnění) akustické či elektromagnetické. Závažné je znečištěníaerosoly (PM), hlavně tzv. černým uhlíkem z dieselů a kouřem z nedokonalého spalování.