Jméno a příjmení: Datum: ........................ ...................................................... 1. Seřaďte fáze motorického učení dle jeho průběhu v čase: I. ....................................................... II. ....................................................... III. ....................................................... IV. ....................................................... 2. Popište jednotlivé křivky pro různé typy motorického učení dle jeho průběhu a podtrhněte ideální: A) ....................................................... B) ....................................................... C) ....................................................... D) ....................................................... 3. Zakroužkováním označte faktory determinující pohybovou rychlost: 1. reakční analyzátorová rychlost a rychlost jednoduché motorické reakce 2. regulační plasticita metabolických dějů 3. optimalizace aktivační úrovně CNS 4. stupeň a průběh relaxace antagonistů i agonistů v rychlém sledu 5. reakční schopnost 6. vysoká zásoba a rychlé doplňování pohotových zdrojů energie přímo ve svalu 7. výkonnost transportního systému 8. elasticita svalstva, vazů a šlach 9. počet a synchronizace zapojení motorických jednotek agonistů 4. Charakterizujte pohybovou zátěž vhodnou pro rozvoj pohybové síly: intenzita: ...................................................................................................................... délka trvání: ...................................................................................................................... od jakého věku je vhodná: .............................................................................................. metody rozvoje poh. síly: .............................................................................................. ........................................................................................................................................... 5. Charakterizujte didaktický styl reciproční: ........................................................................................................................................... ........................................................................................................................................... ........................................................................................................................................... 6. Zakroužkováním potvrďte pravdivost výroku o vyučovacím postupu: 1. analyticko-syntetický vyučovací postup se využívá při nácviku složitých pohybových struktur, které není možné osvojit si najednou 2. analyticko-syntetický vyučovací postup se používá při nácviku pohybových činností, které se vyznačují jednoduchostí, mají přirozený charakter a bylo by zbytečné je dále rozkládat 7. Stručně charakterizujte didaktickou zásadu přiměřenosti: ........................................................................................................................................... ........................................................................................................................................... ........................................................................................................................................... 8. Terminologicky správně popište následující 3 obrázky: stoj na levé – zanožit vzpor ležmo vzadu sed skrčmo přednožný pravou pravou 9. Graficky znázorněte následující 3 popisy: leh vznesmo skrčmo klek rozkročný sedmo leh – přednožit pravou Pozn.: