Teorie a metodika výchovy 2. lekce Hodnoty ve výchově ž ž ž ž žCo je pro vás „hodnotou“? ž ž žAntika žStředověk žOsvícenství žModerna a postmoderna žHodnota – subjektivní míra důležitosti, kterou jedinec přisuzuje věcem, jevům, symbolům, lidem… žZ pedagogického hlediska se zabýváme ¡Vzděláním jako společenskou hodnotou ¡Hodnotami jako součástí školní edukace ¢Výkonové, etické, estetické ¡Hodnotovými systémy mládeže ¢Egoisticko-materialistický Liberální ¢Profesně-rozvojový Sociální ¢Reprodukční Hédonistický ¢Globální ž žOsobnostní a sociální výchova žVýchova demokratického občana žVýchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech žMultikulturní výchova žEnvironmentální výchova žMediální výchova ž Hodnoty v RVP: Průřezová témata žAnalýza hodnot v průřezových tématech RVP Otázky žDefinujte pojem hodnoty a uveďte příklad třídění hodnot. žUveďte alespoň 4 hodnotové orientace a diskutujte, jak se promítají do edukačního procesu. žCo jsou průřezová témata RVP? Jaké hodnoty přináší průřezová témata RVP do školní edukace? Uveďte příklad alespoň 3 průřezových témat a souvisejících hodnot.