ÚKOL ZOTERO / SOUPIS LITERATURY TERMÍN ODEVZDÁNÍ: 15. LISTOPAD 2015 ZADÁNÍ ÚKOLU V poznámkovém bloku 10 ZOTERO-SOUPIS LITERATURY naleznete název citačního stylu, krátký text a webové adresy tří publikací. Vaším úkolem je 1) přiřadit zadanou publikaci k příslušnému výroku, 2) návazně na to identifikovat typ a formu dokumentu, tj. musíte si uvědomit, jestli dokument, k níž se věta vztahuje, je tištěná/online kniha, článek apod., 3) buď pomocí citačního manažeru Zotero, nebo ručně vytvořit a vložit do textu citace a pod text soupis literatury plně v souladu se zadaným citačním stylem, a 4) výsledný text upravit po formální stránce podle směrnice děkana LF podle pokynů v čl. 5 na s. 3. Je tedy na vašem rozhodnutí, jestli budete citace a bibliografické citace vytvářet ručně nebo pomocí citačního manažeru. V praxi to znamená, že si musíte pozorně pročíst pokyny zadaného citačního stylu, jak jsou popsány v online příručce Metodika tvorby bibliografických citací, na níž naleznete odkaz mezi výukovými materiály, a vytvořit zadané dokumenty v textu řádně odcitovat buď ručně, nebo pomocí Zotero, každopádně výsledek musí odpovídat zadanému citačnímu stylu podle vzorů v uvedené příručce. Cílem tohoto úkolu je naučit se identifikovat jednotlivé údaje tvořící bibliografické citace a prakticky si vyzkoušet modelovou situaci citování při psaní textu. Na další straně tohoto zadání naleznete vzor vypracovaného úkolu. DŮLEŽITÁ UPOZORNĚNÍ Odevzdání prázdného souboru nebo souboru s neúplným či jiným úkolem je považován za nevypracovaný úkol a možnost opravy je až v opravném termínu ve zkouškovém období. Bez jakéhokoliv bližšího komentáře automaticky vracím k opravě úkoly, z nichž je zřejmé, že chybně rozlišujete typ nebo formu některého ze zadaných dokumentů, že citace v textu a řazení bibliografických citací neodpovídájí citační metodě vyplývající ze zadaného citačního stylu, nebo že formální úprava textu neodpovídá výše stanovené děkanské směrnici. V tomto jsem naprosto nekompromisní! Důrazně doporučuji před vypracováním úkolu přečíst si všechny informace v podosnově s tímto úkolem a shlédnout videozáznamy mé přednášky o citování a – zvláště rozhodnete-li se pro ruční citování - amatérského záznamu, jak jsem ručně vytvářel citace. JAK ODEVZDAT? Úkoly odevzdávejte ve formátu .doc, .docx, nebo .odt, jiný formát neakceptuji (potřebuji editovatelný formát pro případné vyznačení chyb). Soubor s úkolem pod názvem ve formátu učo-citovani.doc (např. 28647-citovani.doc) vložte do odevzdávárny 10 ZOTERO-SOUPIS LITERATURY prostřednictvím odkazu, který naleznete vedle odkazu na toto zadání úkolu. Jiný způsob odevzdání může vést k tomu, že vámi odevzdaný úkol v ISu nenajdu. KDY BUDE ÚKOL VYHODNOCEN? Úkol se snažím opravit do následujícího pracovního dne po dnu odevzdání, nejpozději však do 10 pracovních dnů ode dne odevzdání úkolu. Výsledek hodnocení naleznete v poznámkovém bloku 10 ZOTERO-SOUPIS LITERATURY, doporučuji si blok denně kontrolovat pro případ vrácení úkolu k opravě, na kterou máte 3 dny. VZOR ÚKOLU SOUPIS LITERATURY Zadání v poznámkovém bloku* Zadaný citační styl: ACS style (metoda průběžných poznámek) Zadaný text: Kateřina Jindřichová je přesvědčena, že pes může pozitivně působit na fyzický a psychický stav člověka. V nedávné minulosti byl například doložen možný vliv tohoto typu léčby na dětské pacienty s dětskou mozkovou obrnou. Odkazy na publikace, které máte citovat: a) http://casopis-zsfju.zsf.jcu.cz/kontakt/administrace/clankyfile/20120328104243633698.pdf b) http://bib.irb.hr/datoteka/513213.Xmass-conference-BOOK.pdf Vypracovaný úkol Zadaný text: Kateřina Jindřichová1 je přesvědčena, že pes může pozitivně působit na fyzický a psychický stav člověka. V nedávné minulosti byl například doložen možný vliv tohoto typu léčby na dětské pacienty s dětskou mozkovou obrnou2 . 1. Jindrichova, K. The influence of canistherapy on motoric skills of junior school age children with mental retardation. In Research Methods and Performance Analysis [Online]; Hughes, M.; Dancs, H.; Nagyváradi, K.; Polgár, T.; James, N.; Sporis, G.; Vuckovic, G.; Jovanovic, M., Eds.; University of West Hungary: [Sopron, 2011]; pp. 80-82. http://bib.irb.hr/datoteka/513213.Xmass-conference-BOOK.pdf (accessed Feb 7, 2013). 2. Lejčarová, A.; Skálová, M. Vliv canisterapie na dítě s dětskou mozkovou obrnou. Kontakt [Online] 2009, 11, pp 56-63. http://casopiszsfju.zsf.jcu.cz/kontakt/administrace/clankyfile/20120328104243633698.pdf (accessed Feb 7, 2013). * Ve skutečném zadání budou uvedeny odkazy na tři publikace. V bibliografické citace sborníku je město Sopron a rok 2011 v hranatých závorkách proto, že údaje v dokumentu nejsou uvedeny a byly zjištěny z jiného zdroje.