Základy edukace a pedagogiky

8. Fáze realizace a upevnění a prohloubení učiva v edukačním procesu

 CÍL: Student dokáže vyjmenovat a charakterizovat jednotlivé druhy přípravy na edukaci. Student dokáže aplikovat poznatky z této kapitoly do své seminární práce.

8. Fáze realizace a upevnění a prohloubení učiva v edukačním procesu


Edukaci bychom měli vždy realizovat na základě našeho plánu. Při realizaci stejně tak, jak v ostatních fázích edukačního procesu, musíme dbát na faktory, které ovlivňují edukační proces:
  • Fyziologicko-biologické faktory (věk, pohlaví, zdravotní stav, úroveň soběstačnosti a sebepéče, poruchy smyslového vnímání apod.).
  • Psychicko-spirituální faktory (osobnostní vlastnosti, psychický stav, motivaci, zkušenosti, schopnosti a dovednosti, motivaci k učení a dodržování režimových opatření, návyky, styly učení, přesvědčení a víru).
  • Sociálně-kulturní faktory (kulturní a etnickou příslušnost, zaměstnání, vzdělání, rodinu, ekonomickou situaci).
  • Faktory prostředí (edukační prostředí, prostředí, ve kterém se edukant pohybuje v běžném životě – pracovní, rodinné, …).
Kromě toho, že jsme si edukaci naplánovali, je nutné na edukaci se připravit. BIBLIOGRAFICKÉ ZDROJE
  • JUŘENÍKOVÁ, Petra. Základy edukace v ošetřovatelské praxi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-2171-2.
  • PRŮCHA, Jan.Moderní pedagogika. 5., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Portál, 2013. ISBN 9788026204565.