Edukace v práci nutričního terapeuta
8. Projektování edukačního procesu
CÍL: Student dokáže popsat jednotlivé kroky projektování edukačního procesu. Student dokáže vysvětlit a popsat jednotlivé kategorie cílů kognitivních, afektivních nebo psychomotorických. Student dokáže vybrat vhodná aktivní slovesa pro formulaci jednotlivých cílů. Student dokáže správně formulovat edukační cíle ve své seminární práci. Student dokáže uvést a vysvětlit výhody a nevýody jednotlivých form edukace. Student dokáže zvolit vhodnou edukační metodu pro vybranouskupinu edukantů ve své seminární práci.
Na základě zjištěných potřeb edukanta musíme naplánovat jeho edukaci. Plán edukace by měl být stanoven vždy ve spolupráci s edukantem. Plánování edukace můžeme rozdělit do několika kroků:
1. KROK – Když známe potřeby edukanta, tak bychom v první řadě měli stanovit cíle edukace hlavní a dílčí cíle pro jednotlivé edukační lekce.
2. KROK – Na základě cílů hlavních a dílčích stanovíme obsah, rozsah (základní, reedukační, komplexní) edukace.
3. KROK – Stanovení formy edukace.
4. KROK – Stanovení metod edukace.
5. KROK – Stanovíme jaké didaktické pomůcky a techniku využijeme při edukaci.
6. KROK – Stanovíme, kdo bude z multidisciplinárního týmu edukovat na základě svých profesionálních kompetencí. Na edukaci by se měl podílet celý multidisciplinární tým.
7. KROK - Stanovíme, kdy budeme edukovat.
8. KROK – Stanovíme, v jakém prostředí bude edukace probíhat.
9. KROK – Stanovíme způsob hodnocení/ zpětnou vazbu dosažených cílů.
10. KROK - Stanovíme za jakých podmínek (jakým způsobem bude edukace financována).
Pamatujte, že plán edukace je nutno vždy stanovit ve spolupráci s edukantem z důvodů jeho větší motivace a následné spolupráce BIBLIOGRAFICKÉ ZDROJE
8. Projektování edukačního procesu
Na základě zjištěných potřeb edukanta musíme naplánovat jeho edukaci. Plán edukace by měl být stanoven vždy ve spolupráci s edukantem. Plánování edukace můžeme rozdělit do několika kroků:
1. KROK – Když známe potřeby edukanta, tak bychom v první řadě měli stanovit cíle edukace hlavní a dílčí cíle pro jednotlivé edukační lekce.
2. KROK – Na základě cílů hlavních a dílčích stanovíme obsah, rozsah (základní, reedukační, komplexní) edukace.
3. KROK – Stanovení formy edukace.
4. KROK – Stanovení metod edukace.
5. KROK – Stanovíme jaké didaktické pomůcky a techniku využijeme při edukaci.
6. KROK – Stanovíme, kdo bude z multidisciplinárního týmu edukovat na základě svých profesionálních kompetencí. Na edukaci by se měl podílet celý multidisciplinární tým.
7. KROK - Stanovíme, kdy budeme edukovat.
8. KROK – Stanovíme, v jakém prostředí bude edukace probíhat.
9. KROK – Stanovíme způsob hodnocení/ zpětnou vazbu dosažených cílů.
10. KROK - Stanovíme za jakých podmínek (jakým způsobem bude edukace financována).
Pamatujte, že plán edukace je nutno vždy stanovit ve spolupráci s edukantem z důvodů jeho větší motivace a následné spolupráce BIBLIOGRAFICKÉ ZDROJE
- JUŘENÍKOVÁ, Petra. Základy edukace v ošetřovatelské praxi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-2171-2.
- PALÁN, Zdeněk.Lidské zdroje: výkladový slovník: výchova, vzdělávání, péče, řízení. Praha: Academia, 2002. ISBN 8020009507.
- PRŮCHA, Jan.Moderní pedagogika. 4., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-503-5.
Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/1411/podzim2016/BVED0311p/odp/tb/Metody_edukace.qdesc