Edukace v práci nutričního terapeuta

9. Realizace edukačního procesu

 CÍL: Student dokáže vyjmenovat a charakterizovat jednotlivé druhy přípravy na edukaci. Student dokáže aplikovat poznatky z této kapitoly do své seminární práce.

9. Realizace edukačního procesu


Edukaci bychom měli vždy realizovat na základě našeho plánu. Při realizaci stejně tak, jak v ostatních fázích edukačního procesu, musíme dbát na faktory, které ovlivňují edukační proces:
  • Fyziologicko-biologické faktory (věk, pohlaví, zdravotní stav, úroveň soběstačnosti a sebepéče, poruchy smyslového vnímání apod.).
  • Psychicko-spirituální faktory (osobnostní vlastnosti, psychický stav, motivaci, zkušenosti, schopnosti a dovednosti, motivaci k učení a dodržování režimových opatření, návyky, styly učení, přesvědčení a víru).
  • Sociálně-kulturní faktory (kulturní a etnickou příslušnost, zaměstnání, vzdělání, rodinu, ekonomickou situaci).
  • Faktory prostředí (edukační prostředí, prostředí, ve kterém se edukant pohybuje v běžném životě – pracovní, rodinné, …).
Kromě toho, že jsme si edukaci naplánovali, je nutné na edukaci se připravit.