Edukace v práci sestry
6. Sběr informací

6. Sběr informací

Sběr informací tvoří základ pro další fáze edukace. Pokud se nám nepodaří získat dostatek kvalitních informací, nemůžeme naplánovat edukací, která by byla efektivní pro edukanta. Informace, které sbíráme, by proto měly být vždy přesné, komplexní.
Při sběru informací pro potřeby edukace se zaměříme na tyto informace:
- Věk
- Pohlaví
- Rasa, etnikum
- Vzdělání
- Zaměstnání
- Víra
- Dosavadní zkušeností
- Úroveň dosavadních vědomostí, dovedností, návyků, postojů, hodnotový žebříček
- Životní styl
- Motivace edukanta
- Předpoklady k učení
- Styly k učení
- Zdravotní stav
- Psychický stav
- Sociálně-kulturně-ekonomické zázemí
Informace můžeme získat buď od edukanta (primární zdroj) nebo od doprovodu, rodinných příslušníků, zdravotníků, z dokumentace (sekundární zdroj). Informace, které získáme z různých zdrojů, bychom měli vždy systematicky uspořádat.

BIBLIOGRAFICKÉ ZDROJE
- JUŘENÍKOVÁ, Petra. Základy edukace v ošetřovatelské praxi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-2171-2.
- PRŮCHA, Jan.Moderní pedagogika. 5., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Portál, 2013. ISBN 9788026204565.
